Fundacja Polska Bezgotówkowa

Akademia Przedsiębiorcy Fundacji Polska Bezgotówkowa, Wrocław
Bezgotówkowo | Edukacja finansowa | Firma

Akademia Przedsiębiorcy Fundacji Polska Bezgotówkowa zawita do Wrocławia!

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczyna cykl spotkań z mikroprzedsiębiorcami i osobami planującymi rozpocząć swój biznes. Pierwsze spotkanie w ramach Akademii Przedsiębiorcy – programu edukacyjnego dla właścicieli małych firm – odbędzie się we Wrocławiu (24 kwietnia 2024 r., na Politechnice Wrocławskiej), poinformowała Fundacja polska Bezgotówkowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Bezgotówkowo

Ponad 2/3 transakcji w sklepach i punktach usługowych to płatności bezgotówkowe

Ponad 65% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo, co pokazują najnowsze wyniki badania „Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie” przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa. Oznacza to, że w 2023 r. udział gotówki w liczbie transakcji detalicznych spadł o 3 p.p. do poziomu zaledwie 35%. Wyraźnie zwiększyła się za to grupa klientów korzystających z płatności mobilnych i mobilnych aplikacji bankowych, poinformowała FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
kampania reklamowa Fundacji Polska Bezgotówkowa
Bezgotówkowo

„Przedsiębiorco, Ty też daj wybór swoim klientom”- kampania Fundacji Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa rozpoczęła kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii informującej o korzyściach płynących z przystąpienia do jej flagowego Programu. Od 2 kwietnia 2024 r. w wybranych stacjach telewizyjnych pojawił się spot reklamowy, w którym udział wzięli polscy przedsiębiorcy – rzeczywiści beneficjenci Programu Fundacji. Szeroko zasięgowa kampania telewizyjna została wzmocniona emisjami na największych platformach wideo, jak również działaniami w radio oraz Internecie, poinformowała Fundacja.

CZYTAJ WIĘCEJ
Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Bezgotówkowo

95% respondentów potwierdza atrakcyjność Programu Polska Bezgotówkowa

Nowy rok rozpoczął się intensywnie, ale również pokazał kilka pozytywnych zmian w zachowaniu rynku. Dynamiczny Indeks Konsumpcji w IV kwartale 2023 r. wzrósł do najwyższego poziomu od grudnia 2021 – 51,27 pkt. Najmocniejsze odbicie widać w wydatkach na usługi, zwłaszcza zdrowotne i upiększające. Jednocześnie, 75% konsumentów uważa, że ten rok będzie lepszy od poprzedniego. Dla przedsiębiorców może to oznaczać sygnał lekkiego odbicia spowolnienia, co przy malejącej inflacji jest pozytywną przesłanką, komentuje Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
sztuczna inteligencja, fantom, ekran wirtualny z częściami samochodowymi
Technologie i innowacje

Raport Fundacji Polska Bezgotówkowa o AI w mikro i w małych firmach

Z badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że już połowa średnich i dużych firm w Polsce implementuje technologię sztucznej inteligencji (AI) lub planuje wdrożyć takie rozwiązania w najbliższym czasie. Analiza danych, interpretacja zachowań klientów, automatyzacja powtarzalnych czynności, marketing internetowy, tworzenie ofert, prezentacji czy obrazów – to tylko niektóre z obszarów działalności biznesowej, które mogą być wspierane przez sztuczną inteligencję, czytamy w informacji prasowej FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
Chris Skinner,
Technologie i innowacje

Chris Skinner o potrzebie uregulowania AI

„Tak jak bankowość oraz płatności i finanse – sztuczna inteligencja wymaga określonych strukturalnych regulacji” powiedział Chris Skinner, ekspert cyfrowych finansów w rozmowie zamieszczonej styczniowym numerze Miesięcznika Finansowego BANK. Wywiad przeprowadził Maksymilian Stefański podczas pierwszej konferencji „Future of Payments” zorganizowanej przez Fundację Polska Bezgotówkowa, która odbyła się 30 listopada 2023 r. w Warszawie.

CZYTAJ WIĘCEJ
Zobacz wszystkie