InPost buduje najbardziej dostępną i nowoczesną sieć out-of-home w Europie

InPost buduje najbardziej dostępną i nowoczesną sieć out-of-home w Europie
Rafał Brzoska. Źródło: InPost
W Wielkiej Brytanii InPost ma już 12 000 maszyn Paczkomat, a we Francji, spółka zależna Grupy InPost Mondial Relay zwiększyła liczbę urządzeń do 9000, czytamy w komunikacie prasowym.

– Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej dostępnej i nowoczesnej sieci out-of-home w Europie.

Dynamiczny wzrost liczby maszyn w Wielkiej Brytanii i Francji to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają tę szybką, wygodną i niezawodną formę dostawy.

Nie zatrzymujemy się, dalej rozwijamy naszą infrastrukturę, koncentrując się na kluczowych rynkach, które mają największy potencjał wzrostuskomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

InPost – kierunki ekspansji zagranicznej

W Wielkiej Brytanii InPost umacnia swoją pozycję wśród wiodących platform logistycznych e-commerce. Akwizycja firmy Yodel umożliwiła integrację dostaw do maszyn Paczkomat® z tradycyjnymi dostawami do drzwi tworząc elastyczną i kompleksową ofertę dla sprzedawców internetowych i konsumentów. Tylko w samym drugim kwartale 2025 roku InPost UK obsłużył ponad 65 milionów przesyłek, notując 177% wzrost rok do roku. 

Na rynku francuskim, gdzie Grupa InPost prowadzi działalność pod marką Mondial Relay, także widać wzrost zapotrzebowania na nowoczesne usługi logistyczne. Według badań już 56% mieszkańców Francji deklaruje, że preferuje dostawę poza domem, a aż 75% korzystało z urządzeń paczkowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Co więcej, 93% użytkowników planuje ponowne skorzystanie z tej formy dostawy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku liczba urządzeń Paczkomat potroiła się we Francji w ciągu zaledwie trzech lat. 

Czytaj także: Już ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodzi spoza Polski

Grupa InPost utrzymuje mocną pozycję także na pozostałych rynkach zagranicznych. We Włoszech łączna liczba punktów OOH zbliża się do 10 000, z czego prawie połowa to maszyny Paczkomat.

Na Półwyspie Iberyjskim jest już ponad 12 000 punktów OOH, w tym 3000 urządzeń Paczkomat. W lipcu 2025 roku Grupa InPost przejęła dodatkowo hiszpańską spółkę Sending, rozszerzając działalność o usługi kurierskie, fulfillment oraz 24-godzinne dostawy do drzwi. 

Strategiczna inwestycja w firmę Bloq.it

Na początku września 2025 roku Grupa InPost ogłosiła również strategiczną inwestycję w firmę Bloq.it – dostawcę bateryjnych automatów paczkowych.

Partnerstwo to przyspieszy ekspansję sieci i umożliwi instalację maszyn w miejscach wcześniej niedostępnych dla tradycyjnych rozwiązań logistycznych, wzmacniając pozycję Grupy InPost jako lidera nowoczesnych dostaw w Europie.

Obecnie InPost dysponuje siecią blisko 90 000 punktów OOH w całej Europie, w tym około 57 000 maszyn Paczkomat i dalej kontynuuje ekspansję. 

Źródło: Grupa InPost