Innowacyjne rozwiązania Xerox ułatwiają dostęp do usług bankowych mieszkańcom krajów rozwijających się

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

elektronika.02.250xPracownicy działu badań Xerox stworzyli rozwiązanie, które obniża koszty otwarcia nowych oddziałów, także na obszarach o mniejszej gęstości zaludnienia, i pozwala na automatyzację kluczowych usług bankowości osobistej, takich jak otwarcie konta, czy złożenie wniosku kredytowego. W ten sposób klienci z Indii i innych rynków rozwijających się mogą w łatwiejszy sposób zarządzać swoimi pieniędzmi.

Indie i inne kraje rozwijające się odnotowują wzrastający popyt na najbardziej podstawowe usługi bankowe. Ale w Indiach, których wielojęzyczna populacja wynosi 1,2 mld mieszkańców i zamieszkuje obszar o powierzchni niemal 3,3 mln km2, zaspokojenie tego popytu przedstawia spore trudności. Rozwiązanie Xerox automatyzuje podstawowe procesy bankowości, integrując standardowe operacje typu back office z operacjami front office, czyli związanymi z bezpośrednią obsługą klienta. W rezultacie opłacalne staje się uruchamianie placówek na obszarach mniej zaludnionych.

Bazując na badaniach etnograficznych dotyczących dostępu do usług bankowych na obszarach wiejskich, Xerox planuje uruchomienie pilotażowego programu w kioskach bankowych jednej z wiodących indyjskich instytucji finansowych. Tego typu placówki łatwo zbudować, zainstalować i zabezpieczyć także w miejscach o małej gęstości zaludnienia. Program zakłada wykorzystanie cech wielofunkcyjnych urządzeń Xerox, które nie tylko skanują pismo ręczne, ale także interaktywnie reagują na zeskanowaną informację.

To innowacyjne podejście pozwala klientom skorzystać z możliwości, jakie oferuje technologia, eliminując przy tym biurokrację, kolejki i niewygodę„, powiedział Nischal Piratla, senior entrepreneur in residence w Xerox Research Centre India (XRCI). “Rozwiązanie to jest tak łatwe i efektywne, że obecnie wykorzystuje się je w najdalszych zakątkach globu”.

Zastosowanie produktów Xerox eliminuje konieczność bezpośredniego kontaktu z pracownikiem banku, redukuje papierowy obieg dokumentów oraz oferuje klientom przyjazne środowisko. Klient wprowadza kluczowe informacje w kiosku bankowym, który obsługuje klika różnych języków. Następnie mechanizm automatycznie weryfikuje kompletność i prawidłowość informacji i wprowadza je do bazy danych. Bezpieczna technologia pozwala przezwyciężyć problemy z wolnym, podatnym na błędy transferem danych przez sieci satelitarne wykorzystywane na obszarach o mniejszej gęstości zaludnienia.

Źródło: Xerox