INNOVATION 2018: złota statuetka dla Credit Agricole za TeleBota
INNOVATION to prestiżowy interdyscyplinarny konkurs, w którym nagradzane są innowacyjne wdrożenia w dziedzinie marketingu. To katalizator innowacji, doceniający nowoczesne rozwiązania, odważne projekty i świeże idee, które nie są tylko teoretycznymi wizjami, ale generują sprzedaż i mają realny wpływ na działalność firmy na rynku. Nagradzane są tu zarówno projekty typu Future Thinking, usługi czy rozwiązania zmieniające świat globalnie, jak i małe, ale efektywne i nowatorskie idee startupowe.
Przyznano nagrody w 16 kategoriach
W konkursie INNOVATION 2018 przyznano nagrody w 16 kategoriach. TeleBot banku Credit Agricole, realizowany we współpracy z agencją Performics działającą w ramach Publicis Media, zgłoszony był w kategorii “Innowacyjne Media – Algorytmy i narzędzia optymalizacyjne” wraz z dwoma innymi projektami: Orange Finanse oraz Image Recognition by McDonalds. Konkurencja w tej kategorii była bardzo mocna, jury postanowiło jednak nagrodzić projekt Credit Agricole, uznając go za najbardziej innowacyjny i perspektywiczny.
– To dla nas nagroda za odwagę we wdrażaniu rozwiązań, na które w Polsce wciąż decyduje się niewiele instytucji. Jestem przekonany, że automatyzacja procesów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to przyszłość bankowości – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole. – Jako bank kierujący się filozofią „100% digital, 100% human” nie boimy się podejmować pionierskich wyzwań technologicznych, żeby coraz lepiej służyć naszym klientom.
Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej gali w poniedziałek 23 kwietnia w Warszawie. W imieniu zespołu pracującego nad wdrożeniem TeleBota statuetkę odebrali: Anna Płachta, dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital oraz Arkadiusz Łatko, manager komunikacji internetowej.
Jak działa TeleBot?
– TeleBot to narzędzie służące do automatycznej weryfikacji potencjału sprzedażowego leadów z kampanii internetowych. Bot sam oddzwania do klientów, którzy podali swoje numery telefoniczne poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej – tłumaczy Anna Płachta. – W trakcie krótkiej wstępnej rozmowy, przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji oraz prawdziwej ludzkiej mowy, bot zadaje kilka pytań i potwierdza zainteresowanie klienta produktem bankowym. TeleBot przeprowadza wstępną weryfikację, a następnie przekazuje rozmowę do doradcy, który proponuje klientowi odpowiednie rozwiązanie. Podczas ponad 15 tys. połączeń przez TeleBota, ani jeden klient nie odczuł, że pierwszy etap rozmowy przeprowadził automat.
Rozwiązanie zapewnia klientom szybszą obsługę i pozwala usprawnić etap weryfikacji: odsetek kontaktów niedodzwonionych zmniejszył się prawie dziesięciokrotnie, a kontaktów niezainteresowanych – niemal trzykrotnie. Łącznie system poprawnie zweryfikował i zablokował 88 proc. kontaktów, nie przekazując ich do dalszej obsługi do doradców.
TeleBot jest kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem wdrażanym w Credit Agricole do optymalizacji procesu sprzedaży. W 2017 r. bank uruchomił CzatBota „KrEdytka”, który wspomaga sprzedaż kredytów gotówkowych na Facebooku z wykorzystaniem komunikacji przez Messengera. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez instytucję finansową w Polsce.
Źródło: Informacja prasowa Credit Agricole