Infonet Projekt prezentuje nową wersję systemu IT Manager 5.6
Z końcem listopada Infonet Projekt oddaje użytkownikom najnowszą wersję IT Manager’a 5.6 - centralnego systemu do zarządzania infrastrukturą IT. W nowej odsłonie postawiono na jeszcze większą automatyzację funkcjonalności, komfort pracy z systemem oraz usprawnienie obsługi procesów biznesowych w organizacjach.
Nowe funkcjonalności oraz usprawnienia już istniejących pojawiły się we wszystkich obszarach działania systemu tj. inwentaryzacji sprzętu, audytu legalności oprogramowania, ochrony danych biznesowych, monitorowania efektywności i wydajności pracowników oraz zarządzania działem Helpdesk.
– Aktualizacje, które systematycznie wprowadzamy, podyktowano są nie tylko kierunkiem określonym w przyjętej strategii rozwoju oprogramowania, ale na bieżąco czerpiemy z aktualnych trendów technologicznych oraz doświadczeń naszych klientów – mówi Szymon Dudek, dyrektor Działu Rozwiązań Strukturalnych i Biznesowych w Infonet Projekt SA. – Jedynym priorytetowym założeniem, niezmiennym od 10 lat, bo tyle już lat IT Manager obecny jest na polskim rynku, jest utrzymanie prostoty rozwiązania oraz efektywności biznesowej w codziennej pracy działów IT – podsumowuje Szymon Dudek.
W nowej wersji IT Manager wzbogacony został o agenta umożliwiającego zautomatyzowany proces inwentaryzacji stacji roboczych oraz serwerów w środowiskach Linux, automatyczny instalator oprogramowania oraz nowy mechanizm alertujący, dający większe możliwości definiowania zadań. Dodatkowo, odświeżono, ujednolicono i zoptymalizowano interfejs opisu i zarządzania obiektami.
W celu zwiększenia ochrony danych, funkcjonalność rozbudowana została m.in. o analizę usuniętych plików, transfer plików, analizę blokad urządzeń USB i ich autoryzację. Pojawiła się także możliwość blokowania modyfikacji zapisu na nośnikach USB (tryb read-only) oraz nowy odczyt kluczy pakietu Office 2013.
Usprawnienia funkcjonalne pojawiły się także w obszarze monitorowania efektywności i wydajności pracowników. W szczególności poszerzono zakres danych oraz pozycji objętych analizą, co pozwala na uzyskanie szczegółowych informacji na temat aktywności wybranego użytkownika, a te prezentowane są w jeszcze bardziej czytelnych raportach i graficznych zestawieniach.
– Warto również wspomnieć o nowościach w module Helpdesk, gdzie zgodnie z przyjętym planem, dodajemy kolejne możliwości zarządzania systemem od strony interfejsu www, co w połączniu z workflow już w tym momencie pozwala na rozszerzenie zakresu wykorzystania systemu o obsługę procesów biznesowych w większości działów organizacji – konstatuje Szymon Dudek.
Szczegółowe informacje dotyczące najnowszej wersji systemu IT Manager są dostępne na www.it-man.pl
O systemie
IT Manager to centralny system do zarządzania infrastrukturą IT, obecny na rynku od 10 lat. Odpowiada za systemowe zarządzanie zasobami IT zgodne ze standardami ITIL, centralizację zasobów, automatyzację procesów, legalność i bezpieczeństwo biznesu, bezpieczeństwo danych elektronicznych (w tym danych osobowych), efektywną komunikację oraz rzetelną, kompleksową analizę zasobów.
Źródło: Infonet Projekt SA