IKO PKO Banku Polskiego uznane za najlepszą aplikację płatniczą 2018 roku

IKO PKO Banku Polskiego uznane za najlepszą aplikację płatniczą 2018 roku
Fot. Materiały prasowe PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W konkursie na "Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku" IKO PKO Banku Polskiego zwyciężyło w kategorii najlepsza aplikacja płatnicza w Polsce w 2018 r. Jury doceniło jego innowacyjność, kompleksowość oraz popularność i uznanie użytkowników.

W konkursie na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” #IKO @PKOBP zwyciężyło w kategorii najlepsza aplikacja płatnicza w Polsce w 2018 r. #PKOBP

– Tworzymy najpopularniejszą aplikację w kraju, zapewniamy klientom możliwość łatwego dostępu do swoich finansów i zarządzania nimi z poziomu telefonu komórkowego. Zmieniamy IKO adekwatnie do potrzeb klientów – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25-proc. udziałem w rynku. IKO przekroczyło w listopadzie rekordową barierę 3 milionów aktywnych aplikacji. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. W każdej minucie zlecają w IKO 100 przelewów, w ciągu godziny logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby Bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć w aplikacji. Od startu aplikacji w 2013 roku, klienci wykonali już prawie 140 milionów transakcji. Najbardziej popularne są przelewy oraz płatności w internecie.

Dwie nowe wersje językowe i funkcjonalności

W 2018 roku IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej, kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze oraz możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów). W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.

Konkurs na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” prowadzony jest w ramach konferencji Central European Digital Payments, w ramach której odbywają się spotkania przedstawicieli polskiego rynku kartowego, aktywnych w dziedzinie nowoczesnych metod płatności.

Źródło: PKO Bank Polski