III kwartał 2012 – zwiększanie sprzedaży po okresie intensywnych inwestycji
W III kwartale 2012 roku po okresie intensywnego rozwoju, który miał miejsce w 2011 roku oraz w I półroczu 2012 roku, Centrum Medyczne ENEL-MED skoncentrowało się na działaniach mających na celu zwiększenie sprzedaży oferowanych usług.
W ciągu 9 pierwszych miesięcy roku 2012 ENEL-MED wypracował 134 526 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 9,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Od stycznia do września 2012 Spółka odnotowała stratę netto w wysokości -5 827 mln zł. W samym III kwartale 2012 r. Centrum osiągnęło 45 664 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10,2% w porównaniu do III kw. 2011).
Na wyniki finansowe wypracowane, zarówno w III kwartale tego roku jak i w okresie od stycznia do września br., wpływ miały przede wszystkim koszty uruchomienia nowych placówek. W czerwcu 2012 ENEL-MED otworzył Szpital Centrum. Koszty inwestycji oraz koszty stałe, przy tak dużej placówce, musiały w znacznym stopniu wpłynąć na osiągnięte przez ENEL-MED wyniki finansowe. Jednocześnie okres wakacyjny nie sprzyjał rozpoczęciu sprzedaży komercyjnej na zadowalającym poziomie.
Istotny udział w kosztach stałych wciąż mają placówki, które Spółka otworzyła w 2011 roku: oddział diagnostyczny Centrum w Warszawie, pracownia diagnostyczna w Koninie oraz przychodnia wieloprofilowa wraz z pracownią diagnostyczną w Gdańsku. Pomimo systematycznie zwiększającej się sprzedaży usług w tych ośrodkach, udział kosztów stałych jest nadal bardzo znaczący.
„W III kwartale 2012 skupiliśmy się na rozwijaniu nowych placówek, w które zainwestowaliśmy w ciągu ostatniego 1,5 roku, a także rozszerzyliśmy potencjał tych już istniejących. Rozbudowaliśmy ofertę usług, m.in. w Szpitalu Centrum uruchomiliśmy 24-godzinną pomoc ortopedyczną dostępną dla pacjentów 7 dni w tygodniu – mówi Adam Rozwadowski, Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.
W samym tylko III kwartale tego roku podpisaliśmy także 120 nowych umów z klientami korporacyjnymi i jesteśmy trakcie negocjowania kilku kolejnych znaczących kontraktów. Liczę, że rozmowy te zakończymy z sukcesem na przełomie roku.
Ważnym wydarzeniem w działalności ENEL-MED jest także rozpoczęcie współpracy z warszawską przychodnią nOvum w zakresie diagnostyki i leczenia niepłodności oraz przygotowania pacjentek do zabiegu in vitro. Program będzie realizowany w placówkach warszawskich ENEL-MED: Oddział Puławska i Oddział Atrium oraz w oddziałach w pięciu największych polskich miastach: Grunwaldzka w Gdańsku, Manufaktura w Łodzi, Galeria Krakowska, Kupiec Poznański oraz Arkady Wrocławskie.
Niepłodność jest chorobą społeczną. W Polsce dotyczy już 1,5 mln osób. Problem z poczęciem dziecka ma ok. 15-20% par w wieku 25-40 lat. Wierzę, że współpraca firm z wieloletnim doświadczeniem medycznym wpłynie pozytywnie na leczenie niepłodności w Polsce, począwszy od diagnostyki, przygotowania do zabiegów, poprzez ich realizację i uzyskanie ciąży. I co najważniejsze – skróci się czas całego procesu leczenia i zwiększy dostępność do doświadczonych specjalistów”- dodaje Adam Rozwadowski.
W ramach współpracy szczególny nacisk kładziony będzie na właściwą i szybką diagnostykę oraz dobór najwłaściwszych metod leczenia, co ma kluczowe znaczenie w skuteczności terapii niepłodności. Lekarze obu firm będą ze sobą ściśle współpracować, a każda pacjentka lub para będzie miała dedykowanego lekarza prowadzącego. W program włączeni są, poza ginekologami, także endokrynolodzy, interniści, urolodzy oraz psycholodzy.
,,W dalszym ciągu rozwijamy teleradiologię. Usługi w tym zakresie świadczymy zarówno dla podmiotów publicznych jak i prywatnych. Miesięcznie opisujemy już ponad 3 tysiące badań” – mówi Adam Rozwadowski.
Do istotnych zdarzeń w CM ENEL-MED, które miały miejsce w III kwartale 2012 roku zaliczyć należy również przeprowadzenie optymalizacji kosztowej i restrukturyzacji w przychodni, szpitalu i pracowni diagnostycznej Zacisze – najstarszej i najbardziej kompleksowej placówki ENEL-MED, w której świadczone są usługi medyczne realizowane przez cztery piony biznesowe: Abonamenty i Ubezpieczenia Zdrowotne, Diagnostykę, Stomatologię i Szpitale. Nowy model zarządzania placówkami przez Spółkę wiąże się m.in. z powierzeniem zarządzania jednemu menedżerowi, który odpowiada za budżety oraz standardy świadczenia usług w całości, niezależnie od tego, którego pionu biznesowego dotyczy.