Idea Bank wraz z MasterCard udostępnia klientom cyfrowy portfel
„Aż 25,6 mln osób w Polsce korzysta z internetu, a ponad połowa z nich robi zakupy w e-sklepach – wynika z badania 'E-commerce w Polsce’ przeprowadzonego w 2017 roku przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej. Z myślą o nich, Idea Bank we współpracy z MasterCard uruchomił usługę Masterpass, usprawniającą płatności internetowe” – czytamy w komunikacie.
Wystarczy otwarty rachunek, dostęp do Idea Cloud i aktywna karta, aby klienci Idea Banku mogli szybciej i wygodniej dokonać transakcji w sieci za pomocą cyfrowego portfela Masterpass. Usługa pozwala na bezpieczne realizowanie płatności zarówno w krajowych, jak i zagranicznych sklepach internetowych, podano w materiale.
„Klienci Idea Banku nie muszą samodzielnie dodawać swoich kart do cyfrowego portfela Masterpass – to wyróżnia nas na tle innych partnerów usługi. Każdy z naszych klientów, po zarejestrowaniu w systemie, zobaczy swoje karty automatycznie i będzie mógł od razu realizować płatności za pomocą portfela” – powiedział odpowiedzialny za usługę Masterpass w Idea Banku Mateusz Blicharz, cytowany w komunikacie.
Jak korzystać z usługi Masterpass?
Opracowana przez MasterCard usługa Masterpass, jest dostępna u większości krajowych sprzedawców internetowych i w ponad 350 tys. e-sklepów na całym świecie. Aby skorzystać z niej podczas zakupów online, należy przy wyborze formy płatności zaznaczyć ikonę Masterpass i zalogować się do cyfrowego portfela. Następnie określić kartę, którą chcemy dokonać płatności oraz zatwierdzić transakcję mPIN-em i hasłem SMS. Co istotne, z usługi można korzystać również w ramach szybkich płatności, takich jak PayU, dotPay czy Przelewy24, podkreślono w materiale.
Handel przenosi się do sieci
„Wiele wskazuje na to, że trend zakupów w sieci będzie postępować. Jak wynika z badań MasterCard, aż 71% polskich konsumentów jest niezadowolonych z powodu stania w kolejce do kas w stacjonarnych sklepach, a niemal co drugi ankietowany uważa ten moment za najbardziej frustrujący podczas robienia zakupów. Między innymi z tego powodu handel przenosi się do sieci. Korzystają na tym polscy przedsiębiorcy, którzy, jak szacuje Bisnode, rejestrują rocznie od 6 do 8 tys. sklepów internetowych” – czytamy dalej.
Idea Bank powstał na bazie przejętego przez Getin Holding GMAC Banku jesienią 2010 r. Początkowo bank funkcjonował wyłącznie w internecie. W lipcu 2011 r. otwarto pierwsze oddziały stacjonarne, głównie w największych polskich miastach. Idea Bank zadebiutował na rynku głównym GPW w 2015 r.
Źródło: ISBnews