Idea Bank Ukraina: 90 proc. oddziałów otwartych, ostrożny powrót do udzielania kredytów detalicznych
Idea Bank Ukraina, spółka z grupy Getin Holding, udostępnia klientom ponad 90 proc. swojej sieci oddziałów i ostrożnie otwiera się na kredytowanie w segmencie detalicznym – poinformował w komunikacie prasowym prezes Getin Holding Piotr Kaczmarek.
Sytuacja grupy Getin Holding była determinowana przez wojnę w Ukrainie
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, sytuacja grupy Getin Holding była determinowana przez aktualne wydarzenia w Ukrainie, w tym m.in. wpływ zakończonych wakacji kredytowych i efekt osłabienia hrywny. Kwartalny wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 23,2 mln zł.
Przez ostatnie miesiące podejmowaliśmy intensywne działania w celu stabilizacji operacyjnej naszych spółek w Ukrainie.
„Aktualnie udostępniamy klientom ponad 90 proc. naszej sieci oddziałów i ostrożnie otwieramy się na kredytowanie w segmencie detalicznym. Istotą kwestią jest również dochodzenie należności z portfela kredytowego, który do niedawna był objęty wakacjami kredytowymi” – powiedział prezes Getin Holding Piotr Kaczmarek, cytowany w komunikacie.
Czytaj także: Getin Holding zwiększył odpisy na Idea Bank Ukraina do 230,58 mln zł >>>
„Analizy z ostatnich miesięcy oraz dokonana w minionym kwartale reklasyfikacja odpisów potwierdzają adekwatność metodologii zastosowanej do oceny wydarzeń w Ukrainie na sytuację grupy” – dodał.
Obecnie Idea Bank Ukraina skupia się na stopniowym powrocie do kredytowania klientów detalicznych oraz odzyskiwaniu należności z posiadanego portfela (koniec wakacji kredytowych). Ze względów operacyjnych bank dokonał segmentacji klientów w oparciu o lokalizację i wpływ wojny na ich sytuację ekonomiczną.
Klienci Idea Bank Ukraina mogą korzystać z 71 oddziałów
Obecnie klienci Idea Bank Ukraina mogą korzystać z 71 oddziałów, co stanowi ok. 92 proc. sieci sprzedaży banku. Mimo wyzwań związanych z sytuacją ukraińskiego systemu bankowego, Idea Bank Ukraina zapewnia realizację wszystkich zobowiązań wobec klientów. Bank prowadzi również intensywne działania ochronne w związku z podwyższonym zagrożeniem w obszarze cyberbezpieczeństwa. W ciągu trzech pierwszych kwartałów wartość sprzedaży osiągnęła wartość 167,6 mln zł i była niższa o ponad 67 proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej.