IBM ogłasza pierwsze wyniki C-suite Study 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

diagram.rozmowa.250xWarszawa, 10 września 2013 r. Aż 78 proc. menedżerów na świecie chce do 2017 roku posiąść głęboką wiedzę o swoich klientach. Obecnie deklaruje ją zaledwie 34 proc. badanych.

Jednocześnie menedżerowie zaledwie jednej piątej badanych firm mają obecnie możliwość wykorzystania Big Data. Wstępne wyniki IBM C-suite Study 2013 IBM Polska ogłosił podczas pierwszej edycji rokrocznej konferencji IBM Business Connect
w Warszawie, dotyczącej najważniejszych trendów w biznesie.

„IBM C-Suite Study 2013 to pierwsze tego typu kompleksowe badanie przygotowane przez konsultantów IBM Institute for Business Value. W ramach badania, przeprowadzono bezpośrednie rozmowy z ponad 4000 przedstawicielami najwyższej kadry zarządzającej na świecie, na temat kluczowych trendów i wyzwań, jakie stoją przed ich organizacjami” – powiedział Ales Bartunek, Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

Świętując równą dekadę badań C-suite (m.in. kilka edycji CEO Study, CFO Study, CIO Study itd.), podczas których konsultanci IBV rozmawiali bezpośrednio z ponad 18.000 przedstawicielami kadry kierowniczej w 60 krajach, w 2013 roku zdecydowano się zrealizować po raz pierwszy kompleksowe globalne badanie C-suite, prezentujące jak najważniejsi menedżerowie w firmach pracują razem dla rozwoju swoich organizacji. Podczas tego badania uwzględniono głosy: CEOs, CFOs,  CHROs, CIOs, CMOs i CSCOs.

Pierwsze wnioski z IBM C-Suite Study 2013:

  • 63% dyrektorów generalnych chce w większym stopniu współpracować dla wypracowania większej wartości biznesowej;
  • 71% dyrektorów IT dostrzega ewolucję od komunikacji do społecznej współpracy – szczególnie na mediach społecznościowych;
  • 64% dyrektorów marketingu chce dotrzeć do klientów ze spersonalizowaną ofertą;
  • 77% dyrektorów finansowych wspiera rozwój nowych produktów i usług w firmach;
  • 55% dyrektorów personalnych przewiduje zwiększenie organizacyjnej otwartości;
  • 19% dyrektorów ds. Łańcucha dostaw przewiduje redukcję bazy partnerskiej w ich firmach.

Dodatkowo aż 69% badanych menedżerów przyznało, że jednym z najważniejszych zadań, jakie przed nimi stoją jest stworzenie spójnego doświadczenia we wszystkich punktach kontaktu z klientem. 40% badanych integruje wewnętrzne i zewnętrzne dane, w celu uzyskania szerszej wiedzy. Jednocześnie, jedynie 18% używa obecnie Big Data do identyfikacji i wprowadzenia na rynek nowych produktów i usług.

Pełne wyniki badania oraz lokalny raport na temat opinii polskich menedżerów ogłoszony będzie na jesieni tego roku.

Więcej informacji na temat IBM C-Suite Study 2013:
http://www-935.ibm.com/services/us/en/c-suite/csuitestudy2013/

Źródło: IBM Polska i Kraje Bałtyckie