Hotele z pomysłami na siebie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

wiezowiec.01.250x167Ponad 90 zgłoszonych obiektów, 22 jurorów i... dwóch zwycięzców - tak podsumować można 6. edycję naszego konkursu "Hotel z Pomysłem". Nowatorski koncept PURO Hotel i idealnie wkomponowany w naturalny krajobraz Poziom 511 Hotel Design & SPA - te dwa pomysły do samego końca walczyły ze sobą o zwycięstwo. I na końcu okazało się, że oba wygrały, zdobywając taką samą liczbę głosów jurorów.

Każda edycja konkursu „Hotel z Pomysłem” organizowanego przez naszą redakcję bije poprzednie rekordy. Nie inaczej było i w tym roku. Wzięło w nim udział 91 hoteli, a zgłosiło się blisko 100 (nie wszystkie zostały poddane ocenie jurorów, głównie ze względu na przekroczenie terminu zgłoszeń – przypominany, nieprzekraczalnym terminem jest koniec września lub z powodu nie dostarczenia określonych w regulaminie zdjęć). W ubiegłym roku było ich 65. Udało nam się zgromadzić najliczniejsze z dotychczasowych jury, składające się z 22 ekspertów branżowych: szefów organizacji hotelarskich, doradców, architektów, projektantów, managerów serwisów rezerwacyjnych, właścicieli i dyrektorów hoteli. W oddzielnym konkursie internautów zanotowaliśmy ponad 600 tysięcy (!) głosów – wygrał Leśny Dwór. Chyba żaden konkurs hotelarski w Polsce nie może poszczycić się takimi liczbami. Ideą konkursu „Hotel z Pomysłem”, do którego mogły się zgłaszać wszystkie obiekty noclegowe, i jednocześnie głównym kryterium oceny jurorów jest POMYS Ł, jaki obiekt ma na siebie. Celem jest przedstawianie nowatorskich rozwiązań architektonicznych i pomysłów o dużych walorach estetycznych oraz użytkowych, promowanie inicjatyw łączących najnowsze trendy z zakresu architektury, designu i zarządzania ze specyfiką polskiego rynku. Członkowie jury spośród zgłoszonych obiektów wybierali 10 najlepszych, które ich zdaniem najpełniej realizują założenia konkursu. A w tym roku wybór mieli naprawdę trudny, tak ze względu na liczbę obiektów biorących udział w konkursie, jak i na ich wysoki poziom.

91 zgłoszonych obiektów reprezentowało cały przekrój polskiej bazy noclegowej: od hoteli 5-gwiazdkowych po pensjonaty i obiekty nieskategoryzowane, zlokalizowane w największych miastach i z dala od cywilizacji, zbudowane od fundamentów w ostatnich miesiącach i zaadaptowane w obiektach historycznych. O tym, że wybór był trudny świadczy fakt, że głosy jurorów rozłożyły się na blisko 60 obiektów. Ale od początku głosowania na czoło stawki wysunęły się dwa hotele, które zdecydowanie wyprzedziły przed pozostałe i ostatecznie podzieliły pierwsze miejsce…

1 MIEJSCE:

PURO HOTEL, Wrocław…

Nowatorski koncept hotelarski, nowoczesny design i zaawansowane rozwiązania technologiczne niespotykane dotąd na naszym rynku – wszystko to złożyło się na tytuł „Hotelu z Pomysłem 2012” dla wrocławskiego PURO Hotel, który określa się jako pierwszy inteligentny hotel w Polsce.

„Nowa jakość hotelarstwa. Być może zastosowane rozwiązania to przyszłość naszej branży. Nowoczesny, designerski i przede wszystkim multimedialny. Hotel inny niż wszystkie, a dla każdego. Przewyższa pod wieloma względami hotele wyższej kategorii. A to tylko 3 gwiazdki… najlepsze w Polsce”, stwierdza Przemysław Swacha, zarządzający hotelami Best Western Premier i Holiday Inn Express w Krakowie. „Za innowacyjność”, Andrzej Wójcik, wiceprezes SATORIA SA. „Za wejście do Polski z całkowicie nową kategorią hotelu”, Janusz Mitulski, Partner w Horwath HTL i wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. „Za supernowoczesność – przemyślane połączenie designerskiej awangardy z najnowszymi technologiami”, Dominika Adamczyk, dyrektor artystyczna „Hotelarza”. „Produkt nowoczesny i nowatorski”, kwituje Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży na Polskę sieci Best Western.

„Przebojowe wejście na rynek inteligentnej sieci hoteli samoobsługowych wysokiej klasy jest uważnie obserwowane przez całą branżę. PURO to nie tylko zaawansowana technologia, lecz przede wszystkim projekt architektoniczny na miarę XXI wieku, współczesny funkcjonalny design i entuzjastyczne opinie gości”, zwraca uwagę Paweł Rytel, dyrektor ds. sprzedaży StayPoland.com. Bo jurorzy, poza nowatorskim konceptem, docenili też architekturę i design hotelu.

„Połączenie nowoczesnych trendów w architekturze i designie ze swobodą obcowania z nimi. Proste, minimalistyczne wnętrza, tworzące jednocześnie przyjazną i miłą przestrzeń. Duże przestrzenie szklane, funkcjonalne rozwiązania i współczesne wzornictwo dają możliwość poczucia na własnej skórze współczesnych trendów. Przejrzyste i logiczne rozwiązania. Hotel lekki i przyjazny”, tłumaczy swój wybór Małgorzata Chechlińska, prezes Grupy Trip. „Nazwa dobrze zwiastuje styl [puro z hiszpańskiego oznacza czystość – red.] – czysty, elegancki, młody. Spójny wnętrzem i zewnętrzem”, Igor Galas, architekt z PBC Architekci. „Bryła budynku rzuca się w oczy dzięki kolorowym podświetleniom. Wnętrze recepcji jest bardzo proste i funkcjonalne. Wielkie, miękkie siedziska dla strudzonych podróżnych. Pokoje choć małe to ciekawie rozwiązane”, ocenia Agata Abramczuk, architekt wnętrz w Pracowni Madama. „Wyróżnienie dla konceptu. Na taki obiekt czekał polski rynek hotelowy”, Dorota Malinowska, konsultant ds. powierzchni hotelowych w Cushman & Wakefield. „Jak głosi motto hotelu: Cool. Affordable. Luxury. I to cały pomysł na ten hotel. Nic ująć, nic dodać!”, podsumowuje Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu i sprzedaży sieci Elbest.

…i POZIOM 511 DESIGN HOTEL & SPA, Ogrodzieniec

W tym obiekcie jurorów, którzy głosowali na Poziom 511, co dało mu w efekcie ex aequo tytuł „Hotelu z Pomysłem 2012”, zachwyciły: harmonijne wkomponowanie bryły hotelu w otaczający krajobraz Jury Krakowsko- Częstochowskiej (511 w nazwie oznacza wysokość n.p.m.) i przemyślany, minimalistyczny design, a do tego spójny program kulturalny, który łączy w sobie różne formy artystycznego wyrazu, począwszy od muzyki przez malarstwo, grafikę na projektowaniu mody kończąc. „Świetne wkomponowanie w krajobraz – unikalne podejście poprzez wtopienie w otoczenie. Dorównuje mu architektura wnętrza i design, świeży i konsekwentny”, Igor Galas, Partner w z PRC Architekci, „bez przegadania”, dodaje Anna Król, architekt z CKK Architekci. „Fantastyczne, odważne i doskonale zrealizowane przedsięwzięcie. Pod względem designerskim z pewnością jeden z polskich liderów. Gratulacje za pomysł”, Przemysław Swacha.

„Innowacyjne połączenie minimalistycznej architektury z bogatą przyrodą i historią – ruinami zamków Jury Krakowsko- Częstochowskiej. Minimalistyczny i elegancki wystrój wnętrz. Luksus bez przepychu. Bardzo ciekawa i zdecydowanie wyróżniająca się strona internetowa, wprowadzająca w funkcjonalną i nowoczesną przestrzeń” Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip. Na oryginalną stronę internetową zwraca również uwagę Krzysztof Stęplowski, ekspert ds. hotelarskiego marketingu internetowego, a także na: „wspaniałe wnętrza, ciekawą komunikację wizualną. Każdy element tego przedsięwzięcia potwierdza prestiż i poziom hotelu”. „Architektura harmonijnie współgra z bardzo szczególnym, naturalnym otoczeniem hotelu. Wnętrze również bardzo interesujące, w którym panuje to samo poczucie harmonii”, David Heijligers, dyrektor ds. rozwoju sieci Louvre Hotels Group na Polskę i Europę Wschodnią.

„Hotel w skandynawskim stylu – prosty, czysty, lekki i funkcjonalny. Nowoczesny design został zamknięty w przestronnych wnętrzach osłoniętych szklaną fasadą”, Krzysztof Gonciarek, dyrektor marketingu i sprzedaży PWS-Promedia, wydawcy „Hotelarza”. „Design w nazwie hotelu doskonalone odzwierciedla to, co można w nim zastać. Pokoje ze świetnie dobranymi detalami. Nowoczesne meble i krzesła Vitry doskonale się uzupełniają. Pomysł na różnorodną kolorystykę łazienek jest inspirujący. Sala restauracyjna została zaprojektowana skromnie, ale z wyczuciem. Czarny sufit koresponduje z białymi meblami i krzesłami, a w połączeniu z elementami drewnianymi nadaje pomieszczeniu przytulnego ciepła”, Agata Abramczuk, Pracownia Madama.

„Architektura, która zwraca uwagę. Hotel nie niszczy swoją bryłą okolicy, czego można by się obawiać. Powstał ponadto w miejscu wyjątkowym z nadal niewykorzystanym potencjałem turystycznym”, Zbigniew Adamów-Bielkowicz, redaktor naczelny „Rynku Turystycznego”. „Świetny pomysł skupienia się na sztuce, a do tego w wysmakowanych, minimalistycznych wnętrzach. Jak widać tu sprawdza się koncepcja »less is more«”, Violetta Hamerska z firmy Etirez, przewodnicząca Komisji Dostawców Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. „Tu można organizować szkolenia i spotkania, łącząc je z turystyką i relaksem”, dodaje Aleksander Pietyra, prezes IGHP.

„Mądra, nowoczesna architektura szanująca otoczenie i funkcjonalne wnętrza, w połączeniu z działalnością kulturalną i wspieraniem artystycznych inicjatyw tworzy wyjątkowe na polskiej mapie hotelowej miejsce”, podsumowuje Paweł Rytel ze StayPoland.com

130205.hotel.01.520x