Horyzonty Bankowości 2015: Nowości na rynku obsługi płatności

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.03.foto.093.a.250xZmiany na rynku płatności wymagają od banków dostosowań w trzech sferach: pozyskiwania płatności do rozliczenia, optymalizacji procesów rozliczeniowych oraz aktywnego zarządzania tabelą opłat i prowizji.

Mariusz Jurak
dyrektor Obszaru Biznesowego Systemy Centralne w Pionie Bankowo-Finansowym,
Sygnity SA

Rynek masowych płatności przechodzi duże zmiany. Część z nich, jak obniżenie opłat interchange czy wejście na rynek płatności graczy niebankowych, jest dla banków wyzwaniem. Inne, jak wzrost wolumenu transakcji elektronicznych i upowszechnianie się nowych kategorii usług płatniczych oraz nowych form dokonywania płatności, stanowią dla banków nowe szanse na wzrost. Wszystkie te nowe okoliczności wymagają od nich dostosowań – m.in. rozszerzenia oferty, większej elastyczności w bieżącym zarządzaniu nią, optymalizacji procesów operacyjnych, a także lepszego wsparcia informatycznego dla departamentów rozwoju produktów w celu lepszego dopasowania opłat i prowizji do możliwości rynku i działań konkurencji.

Pozyskiwanie płatności

Rentowność obsługi płatności zależy od liczby transakcji pozyskanych do rozliczenia. W ramach jednego, spójnego rozwiązania Sygnity oferuje bankom możliwość pośredniczenia w płatnościach realizowanych w różnych systemach płatniczych. Oferta Sygnity obejmuje obszar rozwiązań pozwalających m.in. na integrację z takimi systemami, jak HCE (Visa), Apple Pay, a także np. płatności mobilne, przelewy na numer ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI