Horyzonty Bankowości 2014: Londyn europejską stolicą innowacji w bankowości London’s calling for innovations

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.03.foto.142.400xZainteresowani rynkiem mobilnym co roku tłumnie odwiedzają Mobile World Congress w Barcelonie, a fani gier komputerowych z różnych zakątków świata gromadzą się na Gamescom w Kolonii. Zapaleńcy nowych technologii finansowych zawsze spotykają się na Finovate.

W lutym, w samym centrum Londynu, już po raz czwarty serca ponad tysiąca uczestników FinovateEurope zabiły szybciej. Na terenie Old Billingsgate, gdzie kiedyś mieścił się największy na świecie targ rybny, zaprezentowano kilkadziesiąt siedmiominutowych prezentacji związanych z: bezpieczeństwem, user experience, nowymi sposobami przyznawania kredytów itp. W ciągu dwóch dni pokazywano rozwiązania, które dyktować będą obowiązujące trendy przez następne dziesięciolecie. To tutaj prezentują innowacje zarówno małe start-up, jak i duże instytucje finansowe. Menedżerowie, dyrektorzy departamentów banków oraz instytucji finansowych, inwestorzy, dziennikarze finansowi i ekonomiczni, analitycy, blogerzy oraz przedstawiciele firm poszukujących technologicznych nowinek przyjeżdżają, by zobaczyć, co nowego czeka branżę finansową.

Liczy się show!

– Przyjęliśmy formułę, która zmusza prezenterów do przygotowania dobrego show. Wybrane firmy w trakcie siedmiu minut, na żywo pokazują, jak działa ich rozwiązanie. Dzięki temu prezentacje są dynamiczne, ciekawe, nie ma niepotrzebnych slajdów itp. Motywacją do dobrego popisu na scenie jest nagroda Best of Show – tłumaczy Eric Mattson, CEO Finovate Group.

Organizatorzy dbają o wysoki poziom prezentacji i aby znaleźć się na scenie Finovate, trzeba przejść kilkuetapową selekcję. O sukcesie decyduje stopień innowacyjności produktu, potencjał jego zastosowania oraz pomysł na zaprezentowanie. Konferencja odbywa się cztery razy w roku w: Londynie, San Jose, Nowym Jorku i Singapurze. Nie znaczy to, że Londyn gości tylko uczestników z Europy. W zakresie innowacji, organizatorzy obserwują coraz większy udział firm z Europy Środkowo-Wschodniej.

– Z roku na rok poznajemy coraz więcej innowacji z Polski i całego regionu. Podoba mi się odwaga, z jaką efigence przygotowała nowatorskie narzędzia dla przedsiębiorców, bo jest to grupa, która z pewnością potrzebuje innowacji – zwraca uwagę Eric Mattson.

Oliwia Berdak, analityk The Forrester Research zwróciła uwagę na narzędzia Business Finance Management i Personal Finance Management, zaimplementowane przez efigence w platformie Idea Banku: – Finovate to termometr, który pokazuje, jakie technologie są obecnie »gorące« na rynku finansów osobistych. Nie wszystkie zaprezentowane rozwiązania znajdą zastosowanie w praktyce, ale też i rolą uczestników Finovate jest rozróżnić gadżety od prawdziwych innowacji, które mogą stać się lekarstwem na rzeczywiste bolączki banków i ich klientów. Uwagę firmy analitycznej Forrester zwróciło wiele technologii ułatwiających życie małym i średnim przedsiębiorcom. W przeszłości, banki często zaniedbywały klientów z tego sektora, uważając ten segment rynku za niezbyt zyskowny i niechętnie w niego inwestując. Jednak sytuacja się zmienia, co było widać na tegorocznym Finovate. Banki zaczynają doceniać wartość małych i średnich przedsiębiorstw i chcą walczyć o takich klientów, oferując im dodatkowe usługi. Prezentacja inteligentnego systemu transakcyjnego Idea Banku, opracowanego przez efigence i połączonego z systemami finansowo-księgowymi, wywarła na uczestnikach duże wrażenie – stwierdziła.

FINOVATE – SPODZIEWAJ SIĘ NIESPODZIEWANEGO

Andrzej Szewczyk
dyrektor zarządzający efigence S.A.

Reguły Finovate są jasne i jednakowe dla wszystkich. Prezenter, który przejdzie proces kwalifikacji, ma do dyspozycji 420 sekund, by zainteresować swoim przedsięwzięciem blisko tysiąc uczestników, reprezentujących banki i najbardziej innowacyjne firmy ze świata finansów. Nie jest dozwolone wykorzystywanie slajdów czy wcześniej przygotowanych filmów. Demonstrowany może być tylko realny, działający produkt. Po upływie 7 minut mikrofon prezentera zostaje wyłączony, o czym przypomina widoczny doskonale ze sceny pięćdziesięciocalowy stoper.

W cyklu ponad sześćdziesięciu prezentacji można wyłowić tematy i słowa kluczowe, które pojawiają się częściej i obecnie postrzegane są przez branżę jako najważniejsze dla rozwoju nowoczesnych usług finansowych. Każdy uczestnik prowadzi własne zestawienie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI