Horyzonty Bankowości 2014: Internet podbija rynek reklamy
Rozmowa z Jackiem Paciorkiem, prezesem zarządu Grupy eBroker
Grupa eBroker specjalizuje się w obsłudze rynku finansowego w internecie. To dość trudne medium, narażone na nieustanne ataki i próby oszustwa. Czy zauważa Pan rosnącą w ostatnich latach ilość tego typu incydentów?
Znamy ten problem od lat, bo sami borykaliśmy się z nim w trakcie realizacji naszych kampanii. Gdy się pozyskuje 20 tys. leadów miesięcznie, można trafić na serwisy lub osoby, które próbują to wykorzystać, stosując nadużycia. W ostatnim czasie zauważyliśmy nasilający się proceder oszustw i nadużyć w internecie, szczególnie jeśli chodzi o branżę finansową. Nieuczciwi internauci próbują wykorzystać dynamiczny rozwój programów partnerskich i programów afiliacyjnych, a szczególnie ograniczenia związane z obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa bankowego, uniemożliwiające szczegółową weryfikację zgłoszeń. Wyłudzają w ten sposób wynagrodzenia z tytułu opłaty za formularze zgłoszeniowe. Innym z istotnych problemów są nieuczciwe praktyki samych pośredników, polegające na wysyłaniu tego samego formularza do kilku instytucji finansowych jednocześnie.
W jaki sposób radzicie sobie z tą nieuczciwością?
Mamy własną bazę osób z negatywną historią w BIK, system do weryfikacji aktywnych telefonów, sprawdzamy IP komputera, z którego został wysłany lead, sprawdzamy pliki cookies, w tym cookies flash, po integracji z systemem banku mamy możliwość eliminacji „dubli” – rekordów, które są już w bazie banku. Posiadamy także ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI