Horyzonty Bankowości 2013: Wyznaczamy kierunki innowacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.03.foto.099.250xBartłomiej Wyszyński, partner i SVP odpowiedzialny za strategię efigence

Efigence prezentowało się w lutym na Finovate 2013 w Londynie. Zdobyliście razem z mBankiem nagrodę Best of Show. Jak przedstawiciele europejskich banków oceniają poziom innowacyjności technologiczno-finansowej Europy Środkowo-Wschodniej?

– Byłem nieco zaskoczony oceną naszego regionu. Wychodziłem z błędnego założenia, że Zachód z dużą ignorancją podchodzi do tego, co dzieje się u nas. Z kilku rozmów przeprowadzonych przeze mnie na Finovate z przedstawicielami bankowości Niemiec, Anglii i Szkocji wyłonił się zupełnie inny obraz. Okazuje się, że kraje te spoglądają na nasz region z niezwykle dużą ciekawością, a wręcz swego rodzaju nadzieją. Rzecz w tym, że poziom innowacyjności dużych instytucji finansowych z Zachodu jest na naszym tle dość niski. Dlaczego? Ponieważ, jak się okazuje, w wielu z tych instytucji funkcjonują kompleksowe rozwiązania technologiczne z lat 70., których nikt nie chce ruszać w obawie przed konsekwencjami, jakie może wywołać tak szeroko zakrojona zmiana. My mamy tę przewagę, że po 1989 r. nasz rynek musieliśmy zbudować od nowa. Czy to mowa o telekomunikacji, czy też o bankowości. W zakresie innowacyjności robimy rzeczy, które dla Zachodu brzmią często jak sny, które nie mają szans póki co się u nich ziścić.

Z drugiej strony Zachód ma świadomość, że w tej zastygłej w latach 70. mazi nie będzie mógł trwać wiecznie. Mamy zupełnie inne czasy i zupełnie inną filozofię funkcjonowania banku w życiu konsumentów. Mówię tu o filozofii bankowości 3.0, w której procesy bankowe są często realizowane w dużej mierze już nie przez ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI