Horyzonty Bankowości 2013: Samoobsługa przywróci sens oddziałom bankowym

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.03.foto.078.150xRozwiązania samoobsługowe to dla banków dodatkowa możliwość naw iązania spersonalizowanego kontaktu z klientami.

Choć według analityków do 2015 r. liczba transakcji realizowanych w oddziałach banków spadnie o 14 proc., to utrzymywanie sieci tradycyjnych placówek jest ciągle bardzo ważne dla instytucji finansowych. Oddział to bardzo istotny kanał sprzedaży produktów bankowych – tych bardziej skomplikowanych, trudniejszych, wymagających zaangażowania, wskazania zainteresowanym osobom kilku opcji, przeprowadzenia negocjacji, ale zapewniających wyższe marże. Niestety wyjątkowo rzadko można usłyszeć, że sieć oddziałów banku jest optymalna kosztowo, czyli że przychód uzyskiwany dzięki placówce choćby pokrywa koszty jej utrzymania..

Dlatego często pojawiają się głosy, że utrzymywanie sieci oddziałów nie ma sensu ekonomicznego, a co najmniej wymaga głębokiej restrukturyzacji. Banki stają w sytuacji patowej. Zamknięcie oddziału to likwidacja punktu sprzedaży najbardziej dochodowych produktów, to strata wizerunkowa, choć każda z placówek jest deficytowa

– Nie trzeba uciekać się do tak drastycznych kroków jak zamykanie oddziałów. Nowe czasy i wyzwania wymagają nowego podejścia – optymalizacji – zauważa Bartłomiej Śliwa, prezes NCR Polska. Według NCR najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie w bank owości rozwiązań doskonale sprawdzających się w innych branżach.

– Samoobsługa może być remedium na problemy banków z nierentownymi oddziałami. Proponujemy przeniesienie rozwiązań samoobsługowych znanych m.in. z codziennych zakupów w supermarketach, z samodzielnej odprawy na lotnisku czy z automatycznych parkingów do bankowości. Przyniesie to wymierne korzyści – przekonuje Bartłomiej Śliwa.

Solidne zaplecze

Firma NCR jako lider na rynku samoobsługi znacząco przyczyniła się do spopularyzowania tego typu rozwiązań. Każdego roku prawie 7 mld klientów na świecie płaci za ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI