Horyzonty Bankowości 2013: Odświeżenie wirtualnego wizerunku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Coraz częściej nie zaglądamy do portfeli po gotówkę tylko korzystamy z telefonu i komputera w celu uregulowania należności lub sprawdzenia stanu konta. Czy fuzje banków pomagają nam w praktycznym uproszczeniu finansowego życia?

Monika Lange-Dębska

Wszystkie banki łączcie się!!!!

Czasy kryzysu to czas bankowych fuzji. Z polskich ulic zniknęły szyldy kilku znanych marek. Fuzje prowadzą do konsolidacji rynku finansowego. W praktyce zmniejsza się konkurencja. Justyna Kowalczyk na poważnie zaprasza do nowego Raiffeisen Polbank, który zaistniał jako owoc połączenia dwóch banków o różnym profilu działania. Raiffeisen Bank Polska stawiał na klientów z wyższych segmentów finansowych. Polbank EFG wywodzi się z pożyczkowego consumer finance, który rozwijał się w kierunku banku uniwersalnego. Powstał bank oferujący pełen zakres usług i produktów. Marka, która odzwierciedla wyjątkową reputację marki Raiffeisen w skali międzynarodowej i wysoką rozpoznawalność Polbanku na lokalnym rynku. Baza 900 tys. klientów, sieć ok. 450 placówek w 150 miastach Polski pozwala na zajęcie miejsca wśród najważniejszych graczy w polskim sektorze bankowym. Raiffeisen Polbank jest szóstym bankiem w Polsce pod względem funduszy własnych i siódmym pod względem sumy bilansowej. Bohaterka kampanii reklamowej Raiffeisen Polbank podkreśla swoje profesjonalne, konsekwentne podejście do sportu, a pieniądze powierza specjalistom z Raiffeisen Polbank, którzy – tak jak ona – poważnie i z zaangażowaniem podchodzą do swojej pracy. Planując kampanię wizerunkową, Raiffeisen Polbank zadbał o dojście do klientów przez pojawienie się w różnych mediach. Spot wizerunkowy ukazał się w ogólnopolskich i tematycznych kanałach telewizyjnych, w internecie i w kinach. Wykorzystano także nośniki outdoorowe w dużych miastach.

Reklama pojawiła się w sieci mobilnej i objęła Facebook. Dotarła także do polskich kurortów w górach, gdzie Raiffeisen Polbank był widoczny na wyciągach krzesełkowych. Kampanię wizerunkowo przygotowała agencja reklamowa BBDO. Rebranding banku to proces, którego przygotowanie trwa od kilku miesięcy. Najbardziej widoczne dla klientów zmiany identyfikacji wizualnej dotyczą oznakowania oddziałów i uruchomienia nowej strony internetowej Raiffeisen Polbank. Wszystkie oddziały zyskają spójną identyfikację wizualną na zewnątrz i we wnętrzach placówek, które będą nawiązywać do wiodącej kolorystyki banku, czyli kompozycji czerni, bieli, z elementami tonacji żółtych. Strona internetowa banku po fuzji została przygotowana od nowa. Wykorzystano najnowsze rozwiązania technologii Responsive Web Design. Oznacza to, że ten sam serwis będzie działał na komputerach, tabletach i smartfonach, strona automatycznie dostosuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia. Projekt wykonała firma K2.

– Raiffeisen Polbank to bank, który swoich klientów i ich pieniądze traktuje poważnie i z należytym szacunkiem. Dla nas pieniądze to poważna sprawa – mówi Piotr Czarnecki, prezes zarządu Raiffeisen Polbank.

Karty zostały rozdane…

Kolejnym nowym graczem na rynku jest BZ WBK z połączenia Banku Zachodniego WBK i Kredyt Bank. Hiszpańska Grupa Santander, do której należy BZ WBK, chce zachować dobrze znaną markę i zawalczyć o pozycję lidera na rynku. Bank jest widoczny w mediach, nie szczędzi pieniędzy na reklamy, zatrudnia światowe gwiazdy, konsekwentnie pozostaje w świadomości klientów. Nowa instytucja finansowa stanie się trzecim bankiem w Polsce. Połączony bank będzie obsługiwał 3,5 mln klientów w sieci ok. 1000 placówek. Integracja połączonych banków została rozłożona na etapy, żeby proces nie był uciążliwy dla klientów. Od stycznia 2013 r. BZ WBK jest w 100 proc. mobilny. Wprowadzono aplikacje Windows Phone, która obok aplikacji dla systemów iOS, Android, Blackberry ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI