Horyzonty Bankowości 2013: Nisza pozwala się wybić

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.03.foto.102.250xZ Rafałem Brzozowskim, prezesem zarządu Business Management Software, rozmawia Marcin Złociński

Bankowość stoi przed niemałymi wyzwaniami. Banki przestają być potrzebne Polakom, żeby pośredniczyć w płaceniu za gaz, prąd, także za codzienne zakupy.

– Tak. Proste produkty, jak na przykład płatności czy przelewy, uciekają bankom, a realizują je między innymi telekomy. To trudna sytuacja, bo banki są z zasady instytucjami zaufania społecznego, które muszą być stabilne i bezpieczne. Niestety tu następuje zderzenie ze światem, który rozwija się w nieprawdopodobnym tempie. Konserwatyzm banku i zmiany świata to przeciwne bieguny. Wyzwaniem jest pogodzenie wody z ogniem.

Pozorna walka bez szans nie powinna Pana dziwić. Przecież w rankingu IT@BANK 2012, w tabeli wskazującej efektywność przedsiębiorstwa, zarządzaną przez Pana firmę znajdziemy na najwyższym stopniu podium. BMS wygrywa w rankingach efektywności z rynkowymi gigantami. Jak Dawid pokonuje Goliatów?

– Kluczowa jest koncentracja na sektorze bankowym, nie rozpraszamy się w innych obszarach rynku. Pracujemy wyłącznie dla sektora finansowego i jesteśmy konsekwentni w takim działaniu. Takie wewnętrzne ograniczenie może wydawać się konserwatywne, hamujące rozwój, jednak w mojej ocenie jest inaczej. Gromadzimy wyłącznie tę wiedzę, na której nam zależy. Dlatego w większości przetargów konkurujemy z największymi graczami i… wygrywamy. Rynek nas zna. To specjalizacja daje rozpoznawalność w branży kojarzoną z jakością przemyślanych usług.

Mały może więcej?

– Jesteśmy zgranym zespołem, składającym się w większości z programistów. Jako niewielka firma stoimy blisko klienta, mamy płaską strukturę zarządzania, więc jesteśmy elastyczni i szybko podejmujemy decyzje…

… a rezultaty widać po wynikach efektywności.

– Dokładnie. Klienci ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI