Horyzonty Bankowości 2013: Chmura zmieni oblicze bankowości

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.03.foto.074.250xJuż dziś wiele zarządów instytucji finansowych nie zastanawia się, czy wykorzystywać chmurę, ale w jakim zakresie i w jaki sposób z niej skorzystać.

Marcin Złoch

Autorzy globalnego raportu Accenture A new era in banking. Cloud computing changes the game zauważają, że coraz popularniejsze rozwiązania chmurowe (cloud computing), będą zmieniać oblicze sektora bankowego. Jak wynika z opracowania, tradycyjne banki komercyjne, by utrzymać wysoki poziom wydajności oraz przewagę konkurencyjną, będą zmuszone dokonać dwóch podstawowych zmian. Po pierwsze – uprościć sposób przedstawiania swojej oferty oraz usprawnić obsługę klienta. Po drugie – przekształcić procesy podstawowej działalności bankowej tak, aby osiągnąć bardziej wydajny kosztowo, skuteczny i trwały model biznesowy. Analitycy Accenture podkreślają, że w zaadaptowaniu powyższych zmian zasadniczą rolę będzie odgrywał cloud computing, który wedle definicji ekspertów Accenture jest modelem, a nie określoną technologią, pozwalającym na dostęp do usług poprzez szeroko pojęty internet.

– Rozwiązania chmurowe jako obiecujące połączenie niskich kosztów oraz praktycznie nieograniczonej skalowalności mocy obliczeniowej i przestrzeni składowania danych z bezprecedensową prędkością w dopasowywaniu się do zmieniających się wymogów rynku sprawiają, że banki chcące zachować konkurencyjność będą musiały je stopniowo wdrożyć – przekonuje Radosław Odrobina, Senior Manager w Accenture Polska, Technology Growth Platform.

Radosław Odrobina
Senior Manager Accenture Polska

– Pokutuje przekonanie, że rozwiązania chmurowe są niedojrzałe i wymagają dalszego testowania w praktyce, choć przecież od lat istnieją korporacje opierające swoje IT wyłącznie na chmurze.

Zawsze i wszędzie

Raport A new era in banking. Cloud computing changes the game przedstawia trzy główne trendy zastosowania cloud computingu w sektorze bankowym. Po pierwsze, usługi finansowe oparte na chmurze będą szeroko wykorzystywać platformy społecznościowe i media mobilne do poprawienia relacji z klientem oraz lepszego dopasowania oferty do potrzeb klienta. Bazując na rynkowych obserwacjach w sferze nowych technologii, dostrzegając np. wzrastającą popularność serwisów społecznościowych i serwisów typu peer-to-peer, oraz znaczącą zmianę w podejściu klientów do usług bankowych, można jednoznacznie stwierdzić, że wpływ cloud computingu na bankowość będzie coraz większy.

– Klient banku spędzający sporo czasu w sieci, korzystający z platform społecznościowych, koncentratorów zakupów grupowych czy wyszukiwarek cen oczekuje od banku, że wszystkie otrzymywane oferty będą uwzględniać jego konkretną sytuację, a ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI