Horyzonty Bankowości 2013: Assistance w natarciu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.03.foto.069.250xW 2012 r. z usług pomocowych skorzystało już ponad 1,2 mln P olaków, podczas gdy w 2011 r. było ich 900 tys. W 2012 r. po raz pierwszy w historii tej branży liczba klientów, którym udzielono pomocy, przekroczyła milion. Assistance stało się tym samym w P olsce po raz pierwszy usługą dla milionów.

Piotr Ruszowski

Cykliczne badanie Rynek usług assistance widziany oczami klientów zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Nielsen Polska w dniach 2-22 stycznia 2013 r. Jego celem było sprawdzenie postrzegania usług assistance wśród klientów. Badanie przyniosło wiele ciekawych wniosków, które mogą, a nawet powinny być brane pod uwagę przy k onstruowaniu oferty bankowej.

Rośnie świadomość

Informacyjne wysiłki branży usług pomocowych, a także graczy na rynk u finansowym, takich jak Alior Bank, Pekao S.A., Santander, a także Proama czy Warta nie idą na marne, bo wzrost świadomości usług pomocowych rok do roku jest wyraźny – wynosi aż 14 punktów procentowych. W 2013 r. 67 proc. respondentów prawidłowo potrafiło wyjaśnić, czym jest assistance, podczas gdy w roku ubiegłym taką świadomość miała tylko nieco ponad połowa respondentów. Większą wiedzę na ten temat mają mężczyźni, a w grupach wiekowych osoby pomiędzy 30 a 49 rokiem życia. Kobiety wypadają gorzej przy odpowiedzi na pytanie, czym są usługi assistance, niemniej w porównaniu z rokiem ubiegłym istotnemu obniżeniu uległ odsetek kobiet, które nie potrafiły prawidłowo odpowiedzieć na to pytanie (z 59 proc. w 2012 r. do 42 proc. w rok u 2013). Co ciekawe, 58 proc. badanych uważa, że produkty assistance podnoszą atrakcyjność produktów bankowych i ubezpieczeniowych, którym towarzyszą. Odmienne zdanie o przydatności usług pomocowych mają ci, którzy… ich nie posiadają.

Podoba się tym, którzy znają produkt

Charakterystyczna wydaje się odpowiedź na pytanie o atrakcyjność produktów z dołączonym assistance. Jest o niej przekonane 66 proc. osób mających usługi pomocowe razem z produktami bankowymi i 67 proc. korzystających z assistance przy okazji innych produktów ubezpieczeniowych. Ci, którzy usług pomocowych w swoim portfelu w ogóle nie posiadają, tylko w 52 proc. są przekonani o ich atrakcyjności. Dodatkowo w grupie osób niewyposażonych w assistance więcej jest tych, którzy nie mają zdania na temat jego atrakcyjności lub nawet mają zdanie negatywne. Reasumują...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI