Horyzonty bankowości 2012:Prezentacja: Przejrzystość widoku 360° w bankach

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.04.2012.foto.098.a.150xW ostatnich latach oddziały wielu banków zmieniły się nie do po znania i stały się bardziej przyjazne dla klientów. Równolegle ze zmianami wizerunkowymi rozpoczął się proces transformacji modelu obsługi bankowej. Banki rozpoczęły zmiany procesowe i organizacyjne oraz szkolenia pracowników mające na celu przygotowanie ich do nowej roli, jakiej oczekują od nich klienci.

Rafał Opyrchał, Senior Manager, CGI ISMC Polska

Dla realizacji wytyczonych strategii podniesienia jakości obsługi czy cross-sellingu, niezbędne stało się dostarczenie pracownikom banku możliwie pełnego obrazu klienta, zwanego popularnie widokiem 360°. Dążąc do uzyskania 360° widoku klienta, banki stosują różne podejścia. Pierwsze to integracja w jednym miejscu danych pochodzących z różnych źródeł przechowujących informacje o kliencie.

Początkowo polegało to na wywoływaniu i osadzaniu na ekranie poszczególnych aplikacji dziedzinowych w taki sposób, aby operator nie musiał logować się do każdej z nich oddzielnie. Bardziej zaawansowany sposób, realizowany w kilku dużych bankach w Polsce, polega na budowie, w oparciu o platformy technologiczne, tzw. nowego front-endu, który umożliwia wyświetlenie na jednym ekranie o zdefiniowanym formacie, informacji dotyczących klienta pochodzących z różnych źródeł. Zastosowanie jednolitego front-endu znacząco podnosi ergonomię pracy w banku i polepsza szybkość obsługi klienta, wkrótce jednak okazuje się to niewystarczające. Zmienia się bowiem model obsługi klienta w banku i w wyniku transformacji dawny ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI