HCE w eurobanku
eurobank dołączył do wąskiego grona banków w Polsce, które oferują płatności mobilne w technologii HCE. Zintegrowana z aplikacją eurobanku usługa umożliwia szybkie i wygodne płacenie smartfonem w taki sam sposób jak kartą zbliżeniową. Nie trzeba przy tym logować się do aplikacji mobilnej ani włączać Internetu.
Przełomem w rozwiązaniach płatniczych są aktualnie zbliżeniowe płatności mobilne w technologii HCE (Host Card Emulation), przenoszącej zalety zbliżeniowej karty płatniczej do telefonu. Usługa realizowana jest z wykorzystaniem karty płatniczej w postaci elektronicznej, której dane w bezpieczny sposób przechowywane są w pamięci telefonu z zainstalowaną aplikacją mobilną banku. Dzięki temu z HCE – oferowanego zaledwie przez kilka banków w Polsce – mogą korzystać klienci wszystkich operatorów sieci komórkowych, bez konieczności wymiany karty SIM swojego telefonu.
eurobank plasuje się wśród liderów rynku, oferujących Klientom innowacyjne płatności mobilne w standardzie HCE. Tym samym bank aktywnie uczestniczy w dynamicznie rozwijającym się obszarze bankowości mobilnej. Usługa została udostępniona w ramach aplikacji mobilnej eurobanku, integrującej informacje o aktywnych produktach finansowych oraz dane o stanie konta i operacjach. Klienci poszukują obecnie wygodnych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych na co dzień oraz lubią nowoczesne technologie w świecie finansów, więc zbliżeniowe płatności mobilne w standardzie HCE mają szansę podbić serca Polaków. – podkreśla Wojciech Humiński, wiceprezes eurobanku.
Usługa płatności mobilnych w technologii HCE, udostępniona klientom 9 lutego 2016 r., umożliwia szybkie i wygodne płacenie smartfonem z aplikacją eurobanku w sposób analogiczny do płatności kartą zbliżeniową Visa. W celu dokonania transakcji wystarczy tylko przyłożyć odblokowany telefon do terminala płatniczego, a kwotę powyżej 50 złotych potwierdzić dodatkowo numerem PIN – jest on wprowadzany na terminalu płatniczym, a nie w aplikacji mobilnej. Co ważne, sama płatność nie wymaga logowania się do aplikacji mobilnej czy dostępu do Internetu – aby płacić telefonem, musi on posiadać funkcję komunikacji NFC oraz system Android w wersji minimum 4.4.
Zbliżeniowe płatności mobilne w technologii HCE dostępne są dla wszystkich klientów eurobanku, którzy posiadają konto osobiste z aktywną aplikację mobilną. Wystarczy aktywować kartę „płatności mobilne Visa” w aplikacji mobilnej, aby już w ciągu kilku minut móc płacić zbliżeniowo smartfonem. eurobank oferuje taką funkcjonalność również swoim najmłodszym klientom – posiadaczom konta Junior, czyli młodzieży od 13. roku życia.
Partnerem strategicznym wdrożenia technologii HCE w eurobanku jest First Data Polska.
– Technologia HCE jest niezwykle przyjazna użytkownikom. Cieszymy się, że Eurobank jako pierwszy bank w Polsce i w Europie zaoferował klientom płatności mobilne oparte o nasze najnowsze rozwiązanie – First Data Mobile Platform. – mówi Jolanta Rycerz, Dyrektor Pionu Sprzedaży Usług Bankowych z First Data Polska S.A.
Płatności mobilnych w technologii HCE eurobanku można dokonać obecnie w 366 tys. terminali zbliżeniowych w Polsce (stanowią one już ponad 83% wszystkich terminali w Polsce) oraz w 3 mln takich terminali w całej Europie. Do końca 2017 r. wszystkie terminale płatnicze w Polsce, a do końca 2019 r. także w Europie, będą akceptowały tego typu płatności.
Jak pokazują dane Visa, aktualnie udział transakcji zbliżeniowych we wszystkich płatnościach kartami Visa w Polsce wynosi już ponad 50% i systematycznie rośnie.
– Gratulujemy Eurobankowi udostępnienia swoim klientom aplikacji umożliwiającej dokonywanie mobilnych płatności zbliżeniowych Visa. Z badań zrealizowanych na zlecenie Visa Europe wynika, że trzech na pięciu konsumentów jest dziś zainteresowanych płaceniem w ten sposób w sklepach i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie mobilne płatności zbliżeniowe staną się powszechnym sposobem płacenia w Polsce – podkreśla Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.
Innowacje w eurobanku
eurobank od początku swojego istnienia proponuje innowacyjne produkty i usługi. Konsekwentnie wprowadza nowoczesne technologie, które mają ułatwić klientom codzienne korzystanie z banku. W 2015 roku jako pierwszy bank w Polsce zaproponował klientom widget na urządzenia Apple (umożliwiający szybki podgląd stanu konta), responsywny serwis bankowości internetowej dla klientów indywidualnych (RWD) oraz program IBM Security Trusteer Rapport (zwiększający ochronę przed atakami złośliwego oprogramowania oraz przypadkami phishingu). Dodatkowo udostępnił możliwość logowania do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca (Touch ID), a także wdrożył aplikację mobilną na Windows Phone. Rok wcześniej wprowadził do swojej oferty kartę kredytową Visa Gold Select – to pierwsza w Polsce, a druga w Europie karta kredytowa Visa umożliwiająca samodzielne rozłożenie transakcji na raty już w terminalu płatniczym.
Magdalena Suchanek
Departament PR i Komunikacji
Euro Bank SA