Handel w internecie: Klikasz i … masz

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2013.05.foto.062.250xZakupy w internecie robi już niemal co drugi Polak (43 proc). Najbardziej aktywni są mieszkańcy wielkich miast, ale tylko nieznacznie ustępują im osoby mieszkające na wsi (odpowiednio 46 i 44 proc.).

Jak wynika z najnowszego badania TNS Polska dla ZBP i KIR S.A., najrzadziej w sieci kupują osoby mieszkające w miastach do 20 i 50 tys. mieszkańców (odpowiednio 37 i 35 proc.). Po sfinalizowaniu transakcji on-line zależy nam przede wszystkim na tym, aby pieniądze jak najszybciej trafiły do sprzedawcy, by ten mógł niezwłocznie rozpocząć realizację zamówienia. Niepokoić może fakt, że płacąc w internecie za zakupy, rzadko zwracamy uwagę na kwestie bezpieczeństwa naszych środków

Czas i pieniądz – najwięksi terroryści

Polscy e-konsumenci bardzo cenią sobie czas. Pytani o to, co jest najważniejsze w momencie dokonywania transakcji, najczęściej (23 proc.) wskazywali, że przede wszystkim interesuje ich, aby pieniądze jak najszybciej trafiły do sprzedawcy. Okazuje się, że tylko 8 proc. internautów, korzystając z systemu płatności on-line sprawdza, na czyje konto przelewa pieniądze. Zaledwie 5 proc. upewnia się, że sklep ma odpowiedni certyfikat gwarantujący bezpieczeństwo transakcji.

Najwyższy certyfikat posiada system PayByNet umożliwia błyskawiczną realizację transakcji zakupu dzięki przesyłanej on-line, przez 24 godziny na dobę, także w weekendy, informacji o zatwierdzeniu płatności. KIR S.A., jako instytucja obsługująca transakcje pomiędzy polskimi bankami, jest gwarantem, że transakcja zostanie rozliczona podczas najbliższej sesji ELIXIR®.

PayByNet jest pierwszym systemem umożliwiającym klientom wnoszenie opłat urzędowych drogą elektroniczną i pozwalającym na generowanie elektronicznego poświadczenia opłaty. Z systemu korzysta także prawie 600 sklepów internetowych. Może nim płacić ok. 5 mln klientów.

Włoskie sałatki@bank.pl

Raport Gemiusa dla e-Commerce Polska wskazuje, że robienie zakupów w sieci sprawia znakomitej większości internautów przyjemność. Najważniejszym atrybutem takich zakupów powinna być oszczędność pieniędzy. W drugiej kolejności wymaga się od nich zapewnienia wysokiej jakości produktów oraz oszczędności czasu. Kobiety częściej niż mężczyźni podchodzą do e-zakupów z entuzjazmem.

Wśród badanych przez Gemiusa internautów blisko 72 proc. twierdzi, że miało kiedykolwiek okazję zrobić zakupy on-line. Korzystanie z aukcji deklaruje 76 proc. kupujących w sieci, a kupowanie w sklepach internetowych 81 proc. tej grupy. E-zakupy nadal nie są dla polskich internautów powszednie, większość kupujących przez sieć (60 proc.) robi to jedynie kilka razy w roku lub rzadziej. Bardzo intensywne zakupy w sieci (minimum kilka razy w miesiącu lub częściej) dotyczą 20 proc. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI