Grupa LoVo wprowadza zintegrowany system wspierający współpracę z partnerami i resellerami
LoVo Telekomunikacja Bliżej Sp. z o.o. podpisała umowę z PARP w związku z otrzymaniem dotacji unijnej w ramach działania 8.2: Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. Dzięki dotacji cyfryzuje system współpracy z klientami.
Dotacja została przyznana na cel wdrożenia zintegrowanego systemu B2B/B2C „CENTRUM” przeznaczonego do zautomatyzowania komunikacji biznesowej z klientami usług hurtowych – resellerami i operatorami telekomunikacyjnymi.
System jest oparty na zintegrowanym środowisku zarządzania danymi w chmurze przy uwzględnieniu wszystkich potrzeb biznesowych firmy telekomunikacyjnej, w modelu SAAS (Software as a Service).
CENTRUM zawiera między innymi elementy typowe dla aplikacji typu CRM (Customer Relationship Management), zintegrowane z systemem księgowym (zarządzanie kontami klientów).
Wewnątrz firmy nastąpi integracja poczty email, telefonii, kalendarza, baz danych, systemów transakcyjnych. Na zewnątrz ulegnie zmianie współpraca z klientami LoVo, która od tej pory będzie zautomatyzowana za sprawą interfejsów Elektronicznej Wymiany Danych oraz wprowadzenia podpisu elektronicznego.
Partnerzy biznesowi LoVo otrzymają gotowe środowisko do zarządzania usługami firmy telekomunikacyjnej, w tym provisioning (fizyczna realizacja usługi telekomunikacyjnej, po realizacji formalnej części procesu), billing usług, obsługa techniczna, CRM dla przedsiębiorców do zarządzania relacjami z klientami. Tak więc kupując usługi hurtowe, otrzymują kompletny system do zarządzania nimi i relacji z klientem ostatecznym. CENTRUM będzie dostępne również za pośrednictwem platform mobilnych (Android/iOS/Win8).
Ważnym elementem wprowadzenia systemu CENTRUM jest również przyspieszenie i usprawnienie procesów biznesowych. Dzięki wprowadzonym procedurom elektronicznym komunikacja z klientem biznesowym będzie szybka, sprawna i elastyczna. Ciekawostką jest, że system pozwala na tworzenie wirtualnych modeli biznesowych opartych na współpracy między partnerami biznesowymi.
Istotnym rezultatem projektu będzie obniżenie kosztów usług dzięki efektywnemu zarządzaniu relacjami z klientem, co wpłynie na zwiększenie konkurencyjności LoVo w branży telekomunikacyjnej.
Wdrożenie CENTRUM pozwoli również na działania z zakresu Green ICT, komunikacja elektroniczna będzie się wiązała z mniejszym zużyciem papieru oraz energii.