Gra biznesowa dla studentów
17 kwietnia 2019 r. odbyła się już 4. edycja konkursu Warsaw Business Game w przestrzeni coworkingowej Hub Hub. Konkurs jest organizowany przez Warsaw Business Youth, organizację zrzeszającą i wspierającą młodych przedsiębiorców.
Business case do rozwiązania
Warsaw Business Game to gra biznesowa, która jest przygotowana w ramach określonego business case. Studenci mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy zdobytej na studiach z zakresu finansów i zarządzania oraz mogą sprawdzić swoje umiejętności biznesowe i analityczne w praktyce.
W tegorocznej edycji konkursu wystartowały zespoły reprezentujące warszawskie uczelnie: Akademię Leona Koźmińskiego, Uczelnię Łazarskiego, Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową, Grupę Uczelni Vistula, SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny, Collegium Civitas i Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych.
Najlepsze 3-osobowe drużyny z każdej z uczelni zostały wybrane spośród zgłoszonych ponad 50 aplikacji.
Zadanie – plan rozszerzenia działalności konkretnej firmy
Runda eliminacyjna była przeprowadzona w formacie open-tasks – zespół musiał zmierzyć się z zadaniami m.in. z zakresu biznesu, konsultingu i marketingu.
Po zakwalifikowaniu się do finału studenci prezentowali rozwiązania przed jury z udziałem: dr Andrzeja Kuśmierza – Foundera i Mentora WAW.ac (Warszawskiego Akceleratora Technologicznego), Katarzyny Panek – Dyrektora Marketingu w Panek CarSharing, Tomasza Regulskiego – Dyrektora ds. Doradztwa w KPMG Polska, Julii Patorskiej – Przewodniczącej Rady Towarzystwa Ekonomistów Polskich, Marka Gzowskiego – Dyrektora ds. Innowacyjności w KPMG Polska, Marty Śliwińskiej – Employer Branding Manager w Jerónimo Martins oraz dr Piotra Kaczmarka-Kurczaka – wykładowcy na ALK.
Partnerami Warsaw Business Game byli KPMG Polska, Jeronimo Martins oraz Panek CarSharing.
Kilka godzin przed Galą Finałową drużyny otrzymały business case i musiały się zmierzyć z opracowaniem planu dla Panek CarSharing dotyczącym rozszerzenia działalności firmy w Polsce.
W prezentacjach studenci musieli uwzględnić część doradczą, marketingową oraz innowacyjną. Następnie w formie elevator pitch (60-sekundowego wystąpienia) przekonywali jury do swojego pomysłu i rozwiązania.
W tegorocznej edycji Warsaw Business Game zwyciężyła drużyna reprezentująca Uczelnię Łazarskiego, która otrzymała nagrodę główną w postaci 3 tysięcy złotych. Jury w komunikacie pochwaliło rozwiązanie studentów za m.in. realistyczny plan działania oraz umiejętności publicznego mówienia.
Wiedza ze studiów w praktyce
Aksen Semak, założyciel Warsaw Business Youth i organizator Warsaw Business Game szukał dla siebie projektu, który sprawdziłby jego umiejętności. Aksen podkreśla: “Założyłem projekt 3 lata temu, kiedy jeszcze byłem studentem. W tym czasie nie istniał projekt, w którym mógłbym sprawdzić siebie i pokazać swoje talenty analityczne oraz biznesowe. Dlatego postanowiłem, że sam taki projekt stworzę, żeby inni mogli w nim uczestniczyć”.
Aksen dodaje, że udział w #WBG2019 daje studentom możliwość sprawdzenia siebie pod względem odporności na stres, zarządzania sobą i czasem.
Warsaw Business Youth oprócz Gry organizuje również #WBYFORUM, podczas którego młode osoby mają m.in. okazję porozmawiać z doświadczonymi przedsiębiorcami oraz podyskutować na aktualne tematy.