GPW rozpoczęła prace nad budową systemu TeO; koszt projektu to 33,3 mln zł

GPW rozpoczęła prace nad budową systemu TeO; koszt projektu to 33,3 mln zł
Giełda Papierów Wartościowych - Logo (źródło: GPW)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Giełda Papierów Wartościowych rozpoczęła prace nad budową systemu TeO - wielomodułowej platformy aukcyjnej, przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym. Szacowany koszt projektu to 33,3 mln zł. Giełda podpisała z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju umowę na dofinansowanie kwotą 13,3 mln zł - podano w komunikatach.

Jak podała GPW, system platforma TeO to rozwiązanie przeznaczone do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej.

„TeO wykorzystywać będzie najnowocześniejsze technologie m.in. uczenia maszynowego i sieci neuronowych zapewniające wysoką precyzję profilowania oraz działanie systemu z minimalnymi opóźnieniami, umożliwiającymi zakup i wyświetlenie reklam w czasie zbliżonym do rzeczywistego” – czytamy w komunikacie.

Czytaj także: GPW chce ruszyć z GlobalConnect w IV kwartale 2021 roku, najpierw z akcjami z Europy Zachodniej >>>

Giełda w ramach swojej grupy kapitałowej zapewni realizację prac związanych z budową platformy TeO.

Listy intencyjne

GPW poinformowała również, że podpisała z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej (PIKE) i Polską Fundacją Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej (PIKSEL), a także z Krajową Izbą Komunikacji Ethernetowej (KIKE) oraz z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji (KRRiT) listy intencyjne dotyczące potencjalnej budowy operatora reklamowego systemu aukcyjnego na rynku telewizyjnym.

Strony listów intencyjnych zadeklarowały zainteresowanie udziałem we wspólnym przedsięwzięciu, jakim jest budowa platformy aukcyjnej na potrzeby tzw. Adressable TV.

Czytaj także: GPW: zysk netto grupy w II kw. wyniósł 45,2 mln zł >>>

„Addressable TV polega na dostarczaniu w czasie rzeczywistym zróżnicowanego przekazu reklamowego, w zależności od zdefiniowanego profilu odbiorcy. Za sprawą Addressable TV, kampanie reklamowe docierają wyłącznie do odbiorców spełniających kryteria tzw. targetowania, co oznacza, że różni odbiorcy widzą zindywidualizowane reklamy emitowane przez tego samego nadawcę telewizyjnego w tym samym czasie. Adressable TV pozwala docelowo na wdrożenie tzw. Programmatic TV – zautomatyzowanego sposobu zakupu telewizji” – czytamy w komunikacie.

Model biznesowy platformy będzie oparty o formułę opłaty za transakcję

Strony listów intencyjnych ustaliły, że model biznesowy platformy będzie oparty o formułę opłaty za transakcję.

Podano, że PIKE i PIKSEL oraz KIKE zadeklarowały, iż kilkuprocentowe marże (ok. 5 proc.) dla operatora platformy (tj. GPW) są na poziomie akceptowalnym. Szczegóły finansowe projektu, w tym szczegółowy model biznesowy platformy zostanie wypracowany w toku prac i analiz, które będą prowadzone przez strony listów intencyjnych.

Źródło: PAP BIZNES