Gotówka nadal pozostanie…
W ostatnich latach pojawiły się liczne raporty1 o "bezgotówkowym" społeczeństwie, co sugeruje, że pieniądze zostaną zastąpione przez karty płatnicze i ludzi płacących przez aplikacje mobilne. Chociaż karty i korzystanie z aplikacji mobilnych wzrosła, płatności środkami pieniężnymi nie zmniejszyły się. Amerykańska Rezerwa Federalna zapowiada, "gotówka wzrośnie średnio o 1,7% rocznie od 2012 do 2022, z innych raportów wynika, iż zwiększenie stanu środków pieniężnych w ciągu następnej dekady wzrośnie o 79%2".
Gotówka nadal stanowi najprostszy sposób płatności, zwłaszcza za tańsze produkty. Reserve Bank of Australia3 stwierdził, że „korzystanie z gotówki jako środka płatniczego jest nadal powszechne”, dodając: „konsumenci korzystają z gotówki na opłacenie większości transakcji o niskiej wartości, z czego około 80% płatności w ramach 25 dolarów w 2010 roku stanowiło płatność gotówką„.
W porównaniu do kart kredytowych, koszty gotówkowe są znacznie niższe4. To stwierdzenie jest również wspierane przez niezależne badania Europejskiego Banku Centralnego i Banku Federalnego USA Kansas.
Więc co to oznacza dla sprzedawców detalicznych w Europie, USA i Australii?
Wydaje się, że mity wymyślone i utrwalone przez firmy obsługujące karty kredytowe nie mają podstaw i, że gotówka na pewno w najbliższej przyszłości nie zniknie. Alistair Gillon, European Business Developent Manager for Cashmaster International, która specjalizuje się w urządzeniach do wagowego liczenia pieniędzy stwierdza: „Te raporty potwierdzają nasze własne niezależne badania, że gotówka jest nadal obecna i że konsumenci zawsze będą od niej zależni, a detaliści w ten sposób będą nadal mieć potrzebę liczenia gotówki w dużych ilościach„.
Cashmaster International to międzynarodowa firma specjalizująca się w produkcji urządzeo do wagowego liczenia pieniędzy. Od momentu założenia firmy w 1977 nasze urządzenia i drukarki są projektowane i produkowane w Szkocji.
Aby uzyskad więcej informacji prosimy o kontakt: Alistair Gillon, European Business Development Manager. agillon@cashmaster.com lub tel: +48122945711
Źródło: Cashmaster International
(1) Currency Research – The Case for Cash summary report
(2) Currency Research – The Cash for Cash summary report
(3) Reserve Bank of Australia, 2001 – 2014
(4) The British Retail Council’s (BRC) 2012 study.