Gigantyczna kara dla Biedronki od UOKiK: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji broni sieci
Przypomnijmy, że w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nałożeniu na właściciela sieci Biedronka, spółkę Jeronimo Martins Polska, kary w wysokości 115 mln zł za naruszanie praw konsumentów.
Czytaj także: UOKiK: 115 mln zł dla właściciela sieci Biedronka za naruszanie praw konsumentów >>>
UOKiK podał, że napływały do niego liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.
Stanowisko Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
We wtorek oświadczenie w tej sprawie wystosowała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
„Jako Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji obserwujemy wysiłki i działania naszych członków mające na celu właściwe eksponowanie cen w sklepach. Zważywszy na skalę działalności, tysiące artykułów, tysiące pracowników wykonujących tę pracę manualnie, liczbę sklepów i dynamikę tego biznesu całkowite wyeliminowanie błędów jest niemożliwe. Są to błędy ludzkie, które zdarzają się incydentalnie, a nie w żadnym wypadku polityka firmy”, czytamy w komunikacie.
„Doceniamy wysiłki naszych członków w tym obszarze. Podejmują oni ponadstandardowe działania, które mogą uchodzić za modelowe. W tym konkretnym przypadku należy podkreślić, że niedawna kara nałożona na firmę Biedronka wydaje się zbyt wysoka. Firma ta – jako lider rynku – w oparciu o swoją strategię, transferuje ogromne wartości dla polskiego konsumenta, a także przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki oraz rozwoju polskich partnerów. Realizowana polityka stoi w sprzeczności z postawionymi zarzutami, a błędne oznaczenia cenowe należy uznać za incydentalne i nieintencjonalne”, podkreśliła w oświadczeniu prezes POHiD.
Zważywszy na powyższe Biedronka podjęła decyzję o odwołaniu się do sądu.