FM Logistic rozwija usługi transportu krajowego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

141123.fm.logistic.01.400FM Logistic, w ramach realizacji wdrożonego dwa lata temu dziesięcioletniego planu strategicznego, postawiło między innymi na rozwój usług transportowych. W tym roku operator zakończył drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej, wzmacniając znacząco dział handlowy dedykowany tej usłudze, jak również rozpoczął realizację usług dla branży fresh.

Dział transportu krajowego FM Logistic realizuje dziennie około 200 tys. km, dostarczając 10 tys. palet dla 4 tys. zamówień, co w sumie daje 500 zaplanowanych każdego dnia tras. Jednak globalne zapotrzebowanie na przewozy ładunkowe wciąż rośnie.

Tempo tego wzrostu przewidywane jest na poziomie około 400 mln ton w ciągu dekady. W 2010 roku wynosiło ono 1 917 mln ton, podczas gdy w 2030 roku może osiągnąć poziom nawet 2 702 mln ton. W układzie gałęziowym, największa część popytu na przewozy ładunków będzie koncentrować się na transporcie samochodowym, którego udział w globalnej wielkości lądowej i morskiej pracy przewozowej zwiększy się z 58,1% w 2010 r. do około 62-63% w 2030 r. Biorąc pod uwagę tylko transport lądowy, udział popytu na samochodową pracę przewozową ładunków (w tonokilometrów) powiększy się z 77,8% w 2010 r. do około 82% w 2030 r.

Outsoursing usług transportowych to coraz częściej stosowane rozwiązanie, także na polskim rynku. Pozwala ono bowiem firmom na większą elastyczność w zarządzaniu transportem, niższe koszty oraz możliwość skupienia się na core businessie. To korzyści, które mogą zwiększać szanse w walce o pozycję na konkurencyjnym rynku.

FM Logistic odpowiadając na wyzwania rynkowe wzmacnia serwis krajowy oraz rozwija aktywność  drobnicową, bez której portfolio usług operatora nie byłoby w pełni kompleksowe.

-„W FM Logistic wiemy, że jedyny sposób, by sprostać wymaganiom rynku to nieustanny rozwój i doskonalenie oferty. To od zawsze był i jest nasz  priorytet – mówi Magdalena Lubańska,  Dyrektor Transportu Krajowego w FM Logistic. – Na początku tego roku rozpoczęliśmy drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej. Duży nacisk podczas prac nad  projektem położyliśmy na wzmocnienie działu handlowego, dedykowanego drobnicy. A to, na co zwracamy szczególna uwagę  to jakość naszego serwisu.  Zamierzamy oferować klientom wszystkich sektorów rynku pełen pakiet usług, zachowując przy tym najwyższe standardy. Mamy ambicje stać się w najbliższym czasie trzecim operatorem logistycznym na rynku w tym obszarze działania” – dodaje.

W ostatnim czasie FM Logistic wdrożyło także innowacje zwiększające jakość realizowanych usług transportowych. Są to m.in. zintegrowany system zarządzania statusem zleceń transportowych (e-BOK), automatyzacja procesu raportowania terminowości do klienta, zaimplementowanie systemu do zarządzania ryzykiem w operacji transportowej oraz wprowadzenie aut z napędem LPG.

FM Logistic poza usługą drobnicową oferuje: dystrybucję krajową, transport pełnopojazdowy, transport specjalistyczny (pharma, fresh) oraz transport międzynarodowy.
Operator dysponuje profesjonalnie przygotowaną flotą dedykowaną potrzebom poszczególnych klientów.  Przy realizacji usług FM korzysta z najnowocześniejszych naczep multi-temperaturowych i pojazdów o podwyższonej pojemności typu long-max.

Patrycja Sawicka – Sikora
FM Logistic