Firmy ubezpieczeniowe mają najlepszy PR
W wyniku przeprowadzonego badania okazało się, iż firmy z branży ubezpieczeniowej najlepiej kreują swój wizerunek oraz świetnie komunikują się z otoczeniem. Najgorzej wypadły przedsiębiorstwa z sektora budowlanego, nieruchomości oraz chemii gospodarczej.
Branżę ubezpieczeniową wskazało 21% Polaków, a w tym 31% przedsiębiorców. Następne miejsca w ranking zajęły: media i rozrywka (20%), telekomunikacja (20%) oraz sieci handlowe (18%). 25% badanych nie potrafiła natomiast wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.
Respondentów podzielono ze względu na płeć i tu wyniki wyglądały następująco w przypadku kobiet: media i rozrywka (24%), w przypadku mężczyzn natomiast: telekomunikacja (20%) i ubezpieczenia (20%). Nie zaskoczyło zdanie pań, które znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią, a w przypadku alkoholi oraz tytoniu wskazań było ponad dwa razy więcej niż w przypadku mężczyzn. Sektor paliwowy, przedsiębiorstwa transportowe oraz firmy budowlane wzbudziły sympatię mężczyzn. Bez względu na płeć najgorszy PR mają producenci chemii gospodarczej (2%), branża budowlana (3%) oraz nieruchomości (3%).
Mimo wysiłków i postępu usług PR w naszym kraju 40% badanych wskazuje marketing jako skuteczne narzędzie komunikacji – PR może być uzupełnieniem informacji, które widzimy w reklamach (wskazało tak 45% ankietowanych) natomiast specjaliści pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuacji (42% odpowiedzi).
Na podstawie: Procontent Communication