Finansista Miesiąca: W centrum jest człowiek

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

kicinski.wlodzimierz.01.100xOd siedmiu lat kieruje zespołem Banku Nordea, wie, że w codziennej pracy pełnej wyzwań jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest dobra atmosfera. Chociaż bywały niełatwe momenty, większość pracowników raz wiążąc się z bankiem, pozostaje tu na lata.

(R.K)

Trudne chwile bywały szczególnie, gdy trzeba było sprawnie przeprowadzić fuzje z LG Petro Bankiem, co wiązało się z oszczędnościami, redukcją zatrudnienia, reorganizacją pracy. Równolegle bardzo szybko rozwijano działalność banku – przygotowano atrakcyjną ofertę dla firm skandynawskich, poszerzono współpracę z polskimi przedsiębiorstwami, samorządami lokalnymi i klientami indywidualnymi. Dzięki sprawnemu działaniu w tamtym czasie, ostatni segment – bankowość detaliczna – przynosi obecnie blisko połowę przychodów banku.

Dziś burzliwy okres zespół Nordea ma już za sobą. W banku podstawą komunikacji stała się szeroko propagowana misja, wizja i wartości, które na schemacie prezentowane są jako „Dom wartości Nordea”. Pod tą marketingową nazwą kryje się wykorzystanie doświadczeń całego banku oraz Grupy Nordea z pracy z klientem, którego doskonałe doświadczenie ze współpracy z bankiem stanowi jedną z wartości dla pracowników:

Najważniejsi są ludzie – podkreśla prezes Kiciński. I zespół. Pytany, jak zespół Nordea reaguje na szybko rozwijającą się niekorzystną sytuację na rynku bankowym twierdzi, że najważniejsze jest, aby ludzi na bieżąco o wszystkim informować. Uporządkowanie informacji, zrozumienie zjawisk, a wreszcie wiedza powodują, że łatwiej jest pojąć dokonujące się zmiany oraz komunikować się ze współpracownikami w banku oraz klientami. Od końca poprzedniego roku, przez cały pierwszy kwartał, osobiście odwiedzał oddziały banku ze specjalnie przygotowaną prezentacją, w której demonstrował ewolucję kryzysu na świecie w poszczególnych krajach. Oglądam tę prezentację i stwierdzam, że jest rzeczywiście ciekawa. Analizie poddano rzadko przytaczane dane makroekonomiczne, mające wpływ na rynek finansowy oraz bankowy. Kontekst i zaprezentowane ujęcie są bardzo szerokie.

Wierzę w to, że nabyta przez pracowników wiedza i zrozumienie szerokiego aspektu tego, co nazywamy zjawiskami kryzysowymi, budują ich zdolności adaptacyjne, także do wyciągania odpowiednich wniosków i polepszenia komunikacji z klientami – uważa Włodzimierz Kiciński.

Podobnie czynią też inni menedżerowie Nordea Banku, dzieląc się ze swoimi pracownikami wiedzą ekonomiczną. Uważają, że kluczem do rozumienia sytuacji jest uporządkowanie wiedzy. To pozwala lepiej reagować, umiejętnie przekazywać informację klientowi i konstruktywnie rozwiązywać jego problemy.

W opinii Włodzimierza Kicińskiego znajdujemy się na początku problemów, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI