Fanpage Trends – wrzesień 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

tablet.03.250x238Sotrender opublikował wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends, który podsumowuje działania marketingowe stron z 40 kategorii. W tym miesiącu raport wzbogacony został o komentarze 55 ekspertów oraz prezentuje zestawienia w trzech nowych kategoriach głównych.

Wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight. Tym razem Sotrender Research Team przyjrzał się długości postów i przeanalizował jej wpływ na zaangażowanie użytkowników. Okazało się, że długość postów jest ważniejsza niż ich typ (czy są to zdjęcia czy linki) i znacząco wpływa na liczbę fanów angażujących się w interakcje. Analizie poddanych zostało 10 stron z branży Napoje. Optymalną długością posta dla marki z tej branży okazało się być 50 znaków, natomiast najmniej użytkowników angażowały wpisy z tylko dwoma znakami, np. ułożonymi w kształt serduszka <3.

Jesienne ożywienie w rankingach

Po stagnacji w rankingu największych polskich stron nadchodzi ożywienie. Robert Lewandowski zdobył w ub. miesiącu 223 tys. fanów i wyprzedził tym samym Kwejka i Orange Polska. Jeszcze jeden taki wzrost i piłkarz zajmie na podium miejsce Demotywatorów.

Ogromne poruszenie wywołał post na stronie Mother Power zawierający zdjęcie wełnianych dziecięcych bucików. Wpis, bez wsparcia reklamowego, zgromadził prawie 2 mln polubień, z czego większość pochodziła spoza Polski. Sama strona Mother Power zyskała imponującą liczbę 160 000 nowych fanów, co stanowi wzrost o 356 proc. Post Mother Power był najlepszym postem w ubiegłym miesiącu. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że aż 3 z 5 najbardziej angażujących wpisów we wrześniu poświęcone były akcjom charytatywnym. W swoich działaniach siłę społeczności wykorzystały w ub. miesiącu Fundacja DKMS Polska, profil SiePomaga oraz Ewa Chodakowska, która za pośrednictwem swojej strony zachęca do wspomagania Beaty Jałochy, fizjoterapeutki, na którą spadł samobójca.

#Fanpage Trends zmienia się kategorycznie!

Dotychczasowa kategoria Komercyjne podzielona została na trzy inne kategorie: Marki, Media i Ludzi. W tej pierwszej znajdą się wszelkie strony marek, produktów oraz sklepów. Druga obejmie wydawnictwa i programy, zarówno mediów tradycyjnych, jak i wirtualnych. W rankingu Ludzie będzie można zobaczyć, kogo, poza Robertem Lewandowskim, kochają Polacy.

W raporcie wspomniane rankingi będą wyróżnione jako rankingi ogólne, ponieważ w tych trzech grupach znajdzie się zdecydowana większość stron. Taki podział przeniesiony zostanie również na stronę WWW.

Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Źródło: Sotrender Research Team