European Money Week: Europejski tydzień edukacji finansowej
EMW to inicjatywa Europejskiej Federacji Bankowej i krajowych asocjacji bankowych z 2015 roku. W tym roku jest to więc wspólne piąte podejście. Za przebieg European Money Week w Polsce odpowiadają wspólnie Związek Banków Polskich i Warszawski Instytut Bankowości. Wiodącymi imprezami EMW były Kongres Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości 2019 oraz Krajowy Finał Europejskiego Quizu Finansowego (EMQ) dla uczniów w wieku 13-15 lat, w którym – na etapie szkolnym – uczestniczyło w tym roku ponad 6100 uczniów z 209 szkół w całej Polsce.
Ze względu na cel działań sektora bankowego w tym obszarze, tzn. by mobilizował możliwie szeroką koalicję partnerów zaangażowanych w tę problematykę, pokazywanie konieczności ciągłości działań, organizatorzy zawsze traktują ten tydzień jako okazję do wspólnych spotkań dla podsumowania działań i rozmowy o wyzwaniach na przyszłość. Ponieważ w zakresie edukacji finansowej zadania sektora wypełnia w ogromnej mierze Warszawski Instytut Bankowości powołany z inicjatywy ZBP, to właśnie WIB realizuje praktyczną stronę głównych projektów. Chodzi o Kongres Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości, który w tym roku ma już swoją 3. edycję. Od początku planowany jest on zawsze na czas EMW. Przy okazji tego wydarzenia realizowane jest także badanie, np. na temat poziomu wiedzy finansowej Polaków.
– Od ub.r. z inicjatywy WIB w ramach EMW prowadzony jest krajowy finał Europejskiego Quizu Finansowego, w ramach Platformy Edukacyjnej EBF, w której reprezentuję ZBP – powiedział Szymon Stellmaszyk, doradca zarządu w Zespole Współpracy Międzynarodowej ZBP. – Nabór uczestników w wieku 13-15 lat prowadzimy dzięki sektorowemu programowi BAKCYL, który jest sztandarowym projektem WIB-u oraz naszym umowom z jednostkami samorządu terytorialnego. W tym roku na etapie szkolnym w EMQ uczestniczyło ponad 6 tys. uczniów z ponad 200 szkół w całym kraju – dodaje.
Tradycyjnie WIB koordynuje też wizyty członków zarządów banków w szkołach nie tylko w okresie Europejskiego Tygodnia Edukacji Finansowej. W tym roku ten pomysł uzupełniony był o webinaria zorganizowane dla zainteresowanych szkół z bankowcami.
Edukacja i motywacja
Spotkania online z prezesami to propozycja dla szkół, które nie mogą uczestniczyć w bezpośrednich spotkaniach. Nie są to webinaria, tylko spotkanie w formie wywiadu z uczniem, transmitowane do szkół poprzez Facebook. Forma umożliwia udział wielu szkołom (a także uczniom indywidualnie) w całej Polsce. Uczestniczy transmisji mogą na bieżąco zadawać pytania. Spotkania ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI