Europ Assistance: udany rok dla branży
Europ Assistance podsumowała 2012 r. pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. Mroźna i długo utrzymująca się zima, która rozpoczęła 2012 r. wpłynęła na liczbę zgłoszeń w ramach assistance samochodowego. Wśród najbardziej popularnych usług wciąż znajdują się holowanie (57 proc.), naprawa auta na miejscu zdarzenia (18 proc.) oraz wynajem samochodu zastępczego (16 proc.).
W okresie letnim 2012 r. Europ Assistance obsłużyła ok. 18 proc. spraw z całego roku, w porównaniu do ok. 11 proc. w roku 2011, co związane było z największymi wydarzeniami sportowymi roku 2012 – Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej oraz z Olimpiadą w Londynie. Podróżującym za granicę Polakom najczęściej udzielano wsparcia polegającego na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotowi kosztów leczenia.
Z roku na rok rośnie również popularność usług assistance domowego i rodzinnego. W tym obszarze firma Europ Assistance odnotowała największy wzrost interwencji – aż o 23 proc. więcej niż w 2011 r.
„Miniony rok był bardzo dobry, choć pełen wyzwań. Wzrost ogólnej liczby interwencji wynika również z pozyskanych w tym roku nowych kontraktów. Jest to dla nas dowód zaufania naszych partnerów i klientów, za które serdecznie dziękujemy. To również zobowiązanie, by w dalszym ciągu utrzymywać wysoki standard świadczonych usług i zapewniać naszym klientom profesjonalną i szybką pomoc” – mówi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance.
Źródło: PIU