eurobank wprowadza płatności zbliżeniowe telefonem w technologii NFC
eurobank udostępnił w swojej ofercie kartę debetową do płatności zbliżeniowych telefonem w technologii NFC. Karta jest dostępna dla klientów sieci T-Mobile w ramach usługi MyWallet i umożliwia dokonywanie płatności za pomocą telefonu komórkowego.
Klienci eurobanku i T-Mobile mogą płacić za codzienne zakupy już nie tylko tradycyjną kartą zbliżeniową, ale również mobilnie, przy użyciu telefonu komórkowego. Jest to możliwe dzięki nowej zbliżeniowej karcie debetowej MasterCard Debit NFC, która wydawana jest bezpłatnie do wszystkich kont osobistych eurobanku. Wystarczy posiadać telefon NFC z usługą MyWallet, udostępnioną przez T-Mobile. MasterCard Debit NFC instalowana jest zdalnie na specjalnej karcie SIM w telefonie. Dzięki temu płatność odbywa się poprzez przybliżenie telefonu do terminala wyposażonego w czytnik zbliżeniowy, po wprowadzeniu przez sprzedawcę kwoty zakupu. Transakcje tego typu można realizować w całej Polsce, w ponad 130 tys. terminali, które przystosowane są do obsługi płatności zbliżeniowych.
Promocja na start
Aby zachęcić klientów do płatności zbliżeniowych telefonem, eurobank przygotował atrakcyjną promocję „mobilnie kupujesz – więcej zyskujesz”, polegającą na naliczaniu premii od płatności zbliżeniowych – nawet do 10% wartości tych transakcji (łącznie premia może wynieść nawet 600 zł w ciągu 6 miesięcy). Ponadto, wszystkim klientom, którzy zamówią kartę do końca października 2013 r. i zrealizują nią przynajmniej 3 transakcje zbliżeniowe w ciągu 30 dni, wypłacona zostanie dodatkowa premia w kwocie 50 zł.
Jak otrzymać kartę do płatności zbliżeniowych telefonem w eurobanku – krok po kroku
W celu skorzystania z usługi płatności zbliżeniowych wystarczy:
- Odebrać z T-Mobile kartę SIM umożliwiającą płatności zbliżeniowe i uaktywnić ją w telefonie NFC z dostępną usługą MyWallet.
- Pobrać i zainstalować aplikację MyWallet dostarczaną przez T-Mobile.
- Zamówić mobilną kartę MasterCard Debit NFC do konta w placówce eurobanku.
- Pobrać kartę mobilną przy użyciu kodu przesłanego przez bank w wiadomości SMS.
- Karta będzie gotowa do wykonywania płatności w ciągu kilkunastu minut.
Bezpieczeństwo płatności zbliżeniowych
Płatności zbliżeniowe w ramach MyWallet są bezpieczne i posiadają certyfikację organizacji płatniczej MasterCard. Wszystkie płatności autoryzowane są przez bank w trybie online, a transakcje powyżej 50 zł potwierdzane są kodem PIN, wprowadzanym na terminalu płatniczym. Karta płatnicza znajduje się na karcie SIM, i korzysta z tych samych zabezpieczeń, co tradycyjna plastikowa karta zbliżeniowa. Klient może sam zadecydować, czy chce, aby jego telefon był zawsze gotowy do płatności zbliżeniowych, czy też woli uruchamiać w telefonie funkcje NFC każdorazowo przed transakcją. Usługa MyWallet daje użytkownikowi również możliwość ustawienia zabezpieczenia dostępu do aplikacji w postaci kodu lub hasła, które będzie wymagane podczas dokonywania każdej płatności. Dodatkowym zabezpieczeniem jest blokada ekranu telefonu oddzielnym kodem PIN.
Nowe rozwiązania w eurobanku
Płatności zbliżeniowe w technologii NFC to kolejne, po bankowości mobilnej, rozwiązanie dla klientów eurobanku korzystających z urządzeń mobilnych. – Obecnie kanał mobilny nabiera coraz większego znaczenia dla eurobanku – mówi Wojciech Humiński, wiceprezes zarządu eurobanku, odpowiadający m.in. za marketing i produkty bankowe. – Zdajemy sobie sprawę, że wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych coraz więcej klientów będzie traktować ten kanał jako podstawowy. Wraz z ofertą płatności zbliżeniowych telefonem poszerzyliśmy również funkcjonalność naszej mobilnej aplikacji, proponując rozwiązanie bezpłatnych powiadomień – notyfikacji pojawiających się na telefonie. Mam nadzieję, że umili i ułatwi to naszym klientom korzystanie z usług eurobanku na co dzień.
Usługa płatności zbliżeniowych przez telefon dostępna jest w pierwszej kolejności dla klientów T-Mobile – spodziewamy się, że w najbliższym czasie tę technologię wdrożą pozostali operatorzy. Jesteśmy dumni z faktu, że kolejny bank w Polsce widzi wielki potencjał płatności zbliżeniowych telefonem NFC. Celem MasterCard® jest dostarczanie coraz bardziej użytecznych dla konsumenta rozwiązań płatniczych. Smartfon zastępujący kartę płatniczą podczas zakupów oznacza wejście na jeszcze wyższe piętro technicznej doskonałości i wygody użytkownika – komentuje Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę, Ukrainę, Czechy i Słowację w MasterCard Europe.
Źródło: Euro Bank SA