EuroBank nie będzie składał odwołania od decyzji UOKiK

EuroBank nie będzie składał odwołania od decyzji UOKiK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
EuroBank nie zamierza składać odwołania od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), nakazującej wykorzystywanie do informowania klientów o zmianach opłat tzw. trwałego nośnika, podał EuroBank.

„W odniesieniu do decyzji UOKiK dotyczącej EuroBanku z dnia 29 września 2017 roku, informujemy, że po jej analizie zdecydowaliśmy się nie składać odwołania. Podkreślamy, że Euro Bank S.A. sam wystąpił o wydanie decyzji zobowiązującej w sprawie tzw. trwałego nośnika i od samego początku postępowania ściśle współpracował z UOKiK” – poinformował ISBnews rzecznik EuroBanku Łukasz Pałka. 

Zaznaczył jednocześnie, że 5 lipca 2016 roku Euro Bank S.A. zaprzestał stosowania opisanych w decyzji UOKiK praktyk i że „bank dołoży wszelkich starań w celu prawidłowego wykonania zobowiązania nałożonego przez prezesa UOKIK”. 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ocenił, że EuroBank i Bank Ochrony Środowiska informowały klientów o zmianach opłat wykorzystując do tego celu kanały nie posiadające cech trwałego nośnika, zaś Bank Handlowy nie wskazywał konkretnych podstaw prawnych zmiany opłat. Banki zobowiązały się do zmiany praktyk, a łączna kwota rekompensat dla klientów może sięgnąć 80 mln zł.

ISBnews