eurobank – już 10 lat na rynku
W dniu rynkowej premiery eurobank miał 38 oddziałów. Dziś ma w całej Polsce 470 placówek własnych i franczyzowych oraz pełną ofertę dla klientów indywidualnych, dla których prowadzi niemal 1,5 mln kont.
Nad centrum handlowe nadlatuje helikopter i dzięki sprawnej akcji błyskawicznie zamieszcza w holu nowoczesną placówkę bankową w charakterystycznym czerwonym kolorze. Tak wyglądał spot telewizyjny wprowadzający markę „eurobank” na rynek. eurobank zaistniał dzięki oryginalności i łamaniu schematów w myśleniu o usługach bankowych. Jego sztandarowym produktem była „europożyczka na karcie VISA”. Szybko stał się ekspertem w dziedzinie consumer finance. Wkrótce wiele z wprowadzonych przez eurobank rozwiązań upowszechniło się na rynku.
eurobank dziś
eurobank prowadzi dla swych klientów blisko 1,5 mln rachunków, a aktywni klienci korzystają średnio z niemal 3 produktów równocześnie. Bank posiada pełną ofertą dla klientów indywidualnych, w tym konta, karty kredytowe, kredyty hipoteczne i bezpieczną e-bankowość oraz ponad 470 oddziałów własnych i franczyzowych na terenie całego kraju, co daje mu 5-procentowy udział w rynku. Wśród unikalnych rozwiązań, które zastosował w Polsce jako pierwszy są: niespersonalizowane karty debetowe i kredytowe wydawane od ręki, sieć wpłatomatów działająca w systemie online i pozwalająca klientom na samodzielną wpłatę gotówki na konto oraz nowoczesne zabezpieczenie bankowości internetowej w postaci TokenaGSM. Suma bilansowa banku wyniosła na koniec 2012 r. 10 mld 707 mln PLN, a wynik finansowy netto – 138 mln PLN.
Bank na co dzień
W kolejne 10-lecie eurobank wkracza jako bank detaliczny z pełną paletą produktów. Jego oferta skoncentrowana jest wokół konta osobistego i związanych z nim udogodnień – wśród ostatnio dodanych znajdują się: darmowe ubezpieczania assistance, przelewy ekspresowe, bankowość mobilna, płatności zbliżeniowe telefonem NFC. W ostatnich 3 latach, w ramach projektu transformacji, bank wdrożył zmiany we wszystkich obszarach swej działalności, zarówno w zakresie produktów, jakości usług, wielokanałowej sieci sprzedaży, jak też w zakresie optymalizacji procesów wewnętrznych. Wprowadził m.in. nowe standardy obsługi klienta oraz zmiany w wizualizacji i sposobie funkcjonowania znacznej części swoich oddziałów (wyodrębnione strefy obsługi, w tym strefa zapewniająca komfort i poufność obsługi klientów detalicznych). Bank zmienił również komunikację marketingową. Coraz częściej wyróżniany jest za jakość obsługi i oferty. Jest bankiem nieskomplikowanym, przyjaznym, nowoczesnym i efektywnym. W swej działalności koncentruje się na jakości obsługi, zrozumieniu potrzeb i bliskich relacjach z klientami – zgodnie z hasłem swej nowej kampanii „eurobank na co dzień”.
Tradycja
eurobank jest od 2005 r. członkiem Grupy Société Générale – jednej z największych europejskich grup świadczących usługi finansowe, która w przyszłym roku świętować będzie swoje 150-lecie. W Polsce Grupa Société Générale obecna jest od 37 lat – pierwsze polskie przedstawicielstwo otworzyła w Warszawie w 1976 r.
Źródło: Euro Bank SA