EFRWP: Gimnazjaliści z obszarów wiejskich doskonalą swój angielski
Krzysztof Podhajski
Program Youngster to dodatkowe zajęcia z języka angielskiego, skierowane do uczniów klas trzecich gimnazjów z terenów wiejskich. Odbywają się przez cały rok szkolny – łącznie jest to 90 godzin lekcyjnych, w ramach których uczniowie, pod opieką swojego nauczyciela, doskonalą angielski. Zajęcia prowadzone są w kameralnych, maksymalnie 15-osobowych grupach, dzięki czemu przyswajanie wiedzy, komunikacja i wzajemna współpraca jest o wiele łatwiejsza i bardziej efektywna. Program Youngster stanowi rozszerzenie programu nauczania języka angielskiego w gimnazjum w ramach obowiązującej podstawy programowej.
Nauka przez zabawę – bez ocen i klasówek
Youngster jest przeciwieństwem tradycyjnych szkolnych lekcji. Nie ma tu klasówek, odpytywania, zadawanych prac domowych, ocen, czyli tych wszystkich, często stresogennych elementów, które w założeniu mają służyć dyscyplinowaniu uczniów i wymuszaniu systematycznej nauki. Nauczyciel nie musi realizować z góry założonego programu nauczania, a tempo wprowadzania kolejnych porcji materiału może dostosować do zdolności i możliwości uczniów. Zajęcia są prowadzone w podziale na niewielkie grupy, odpowiadające poziomowi znajomości języka przez uczniów. Udział w programie Youngster jest całkowicie dobrowolny, biorą w nim udział tylko ci, którzy chcą, dzięki czemu wszyscy – tak uczniowie, jak i nauczyciel – mają świadomość wspólnego celu, jakim jest lepsza znajomość języka angielskiego.
Krzysztof Podhajski, prezes Fundacji EFRWP. Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego (zarządzanie i marketing) oraz podyplomowe Zarządzanie Projektami UE i Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek nowoczesna energetyka odnawialna). |
– Tym, co wyróżnia Youngstera, jest wykorzystanie w czasie zajęć założeń dydaktycznych, wypracowanych wspólnie z nauczycielami i metodykami przez lata trwania programu. Cała formuła jest oparta na zasadzie „all carrot, no stick” czyli nauce przez zabawę – bez odpytywania, klasówek i ocen. Pomimo że nie ma obowiązku uczestniczenia w zajęciach i nikt nie sprawdza list obecności, frekwencja jest prawie stuprocentowa, a uczniowie bardzo aktywnie uczestniczą w zajęciach, dzięki czemu szybciej przyswajają język – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Obok interesującej, odpowiadającej ich potrzebom i oczekiwaniom formule zajęć, uczący się otrzymują, nieodpłatnie, ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI