Edukacja: Powiedzieli
Mariola Szymańska-Koszczyc
wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości
Warszawski Instytut Bankowości wkracza w 25 rok funkcjonowania. Zastanawialiśmy się, co w tym momencie możemy dać naszym partnerom, klientom, osobom, którymi zajmowaliśmy się przez długie lata. Uznaliśmy, że to, co możemy zrobić, to to, co robimy najlepiej, czyli edukacja, praktyczna edukacja.
Krzysztof Pietraszkiewicz
prezes Związku Banków Polskich
W ostatnich dwudziestu kilku latach osiągnęliśmy w edukacji bardzo wiele, ale nasze doświadczenia i badania pokazują, że poziom wiedzy ekonomicznej niestety nie jest zadowalający. Ważne jest także to, że świat bardzo mocno przyspieszył. Pojawiły się nowe rozwiązania, usługi, produkty i nowe zagrożenia. W związku z tym jest dla nas niezmiernie ważne, aby klienci banków byli lepiej przygotowani, żeby lepiej rozumieli.
Do usług bankowych na wielką skalę wkroczyły nowe technologie. To nie tylko nowe możliwości i sposoby oferowania i realizowania różnych usług bankowych. Pojawiają się też zagrożenia związane z bezpieczeństwem cybernetycznym. Nie możemy od tego abstrahować. Nie chcielibyśmy stanąć w sytuacji, w której oferujemy dostęp do 33 mln rachunków bankowych przez internet, a jednocześnie klienci nie są świadomi niebezpieczeństw nieświadomego posługiwania się urządzeniami elektronicznymi. Nie chcemy, aby ktoś kiedyś powiedział, że bardzo namawialiśmy do korzystania z bankowości mobilnej, internetowej i okazało się to dla klientów niebezpieczne. Wyniki badań pokazują, że nasi klienci potrzebują różnych kanałów dostępu do usług bankowych i bardzo wnikliwie obserwują to, co dzieje się na rynku usług finansowych.
Chodzi nam o to, aby zarówno uczniowie jak najszybciej w szkołach, ale także studenci, byli jak najlepiej przygotowani do korzystania z usług finansowych, aby rozumieli rolę instytucji finansowych i banków w społecznej gospodarce rynkowej. To jest nasze wspólne dobro, nasza odpowiedzialność. Ważne jest, aby zarządzanie ryzykiem, poruszanie się w nowej rzeczywistości było jak najwyższej próby.
Żyjemy coraz dłużej i w wieku senioralnym pojawiają się specyficzne potrzeby. Pęd technologiczny powoduje, że pojawia się wiele nowinek – także seniorzy chcą często korzystać z nowych rozwiązań. Staramy się dostarczać tę wiedzę, ośmielać.
Jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt. Bankowość to sektor bardzo zaawansowany technologicznie, a w Polsce mamy około 5 mln osób dotkniętych niepełnosprawnością. Staramy się, aby nowe technologie mogły umożliwić pełniejszy udział w życiu społecznym i gospodarczym także osobom niepełnosprawnym. Dokonuje się wielki postęp – zarówno dla niesłyszących, jak i niedowidzących, a także dla osób, które mają problemy z poruszaniem się. Mam nadzieje, że dzięki temu nie będzie dochodziło do wykluczenia ekonomicznego.
Włodzimierz Kiciński
wiceprezes Związku Banków Polskich
Mamy potencjał do uczenia się i nadal mamy wielkie pole do popisu. Jeśli przyjąć, że przecię...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI