e-Izba prezentuje zbiór case studies na temat e-płatności
Eksperci grupy merytorycznej e-Płatności, działającej w ramach projektu e-Izba Izba Gospodarki Elektronicznej, przygotowali zbiór studiów przypadku dotyczących płatności online. Przedstawione w dokumencie przykłady wdrożeń systemów płatności pokazują, jak skutecznie przyczyniają się one do zwiększenia bezpieczeństwa, szybkości i wygody korzystania przez konsumentów z zakupów internetowych.
Korzystanie z e-płatności jest coraz popularniejszą i łatwiejszą metodą rozliczeń transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu. W sieci ciągle pojawiają się nowe systemy płatnicze, które przedsiębiorcy dostosowują do wymogów rynku i konsumentów. To po części efekt rozkwitu gospodarki elektronicznej i handlu internetowego, a po części przyzwyczajenia społeczeństwa do konsumpcyjnego stylu życia. Sklepy internetowe inwestując w rozwój swoich platform pod kątem e-płatności pokazują profesjonalizm i dostosowanie się do potrzeb coraz bardziej wymagającego e-konsumenta. Rozwój płatności online ma duże znaczenie dla budowania zaufania konsumenta do zakupów w sieci – pokazuje, że zakupy internetowe są bezpieczne i szybkie.
„Jak pokazują wyniki najnowszego badania „e-Commerce w Polsce 2012. Gemius dla
e-Commerce Polska”, serwisy e-płatności zyskują na znaczeniu. Płatności za pośrednictwem tego typu rozwiązań deklaruje 42 proc. użytkowników e-sklepów oraz 50 proc. aukcji internetowych. Odsetek osób korzystających z systemów płatności wzrósł w przypadku e-sklepów o 19 punktów procentowych, a aukcji o 13 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska z e-Commerce Polska.
„Zaprezentowany zbiór ma na celu ukazanie możliwości poprawy zaufania do sklepu poprzez wskazanie agenta rozliczeniowego jako podmiotu podnoszącego zaufanie do sklepu. Obsługa płatności przez agenta rozliczeniowego wzmacnia zaufanie kupującego do sklepu, a w sklepie automatyzuje i ułatwia wiele procesów, takich jak księgowanie płatności, automatyczne zmiany statusu zamówienia czy obsługa zwrotów” – komentuje Andrzej Poniński, Prezes Zarządu Dotpay S.A.
„Zbiór case studies ukazuje mnogość rozwiązań e-płatności, najbardziej wrażliwego elementu każdej transakcji. Celem zbioru jest uświadomienie e-sklepom i użytkownikom, jak ogromną różnorodność szybkich i bezpiecznych metod płatności mogą wykorzystać w świecie e-commerce, jak też w dynamicznie rosnącym rynku sprzedaży w kanale mobile” – mówi Andrzej Okoń, Mobile Payments Project Manager.