e-Commerce Polska i Akademia Leona Koźmińskiego
e-Commerce Polska jest partnerem strategicznym kierunku studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Jak w działalności handlowejwykorzystać internet, jak zarządzać projektami typu e-commerce oraz logistyką w e-handlu, jak mierzyć skuteczność przedsięwzięć z obszaru e-biznesu? Partnerami współpracującymi przy projekcie są również Divante i Gemius.
Jak wynika z najnowszego raportu Gemiusa i e-Commerce Polska, 72 proc. Polaków co najmniej raz w życiu dokonało zakupów przez internet, a w porównaniu do zeszłego roku, a liczba klientów, którzy kupili w ten sposób produkty spożywcze wzrosła o połowę w porównaniu do zeszłego roku.
– E-commerce to obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów biznesu – uważa prof. Grzegorz Mazurek z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów. – By wykorzystać jego potencjał trzeba nie tylko poznać narzędzia analityczne i aplikacje internetowe służące do projektowania i optymalizacji serwisów e-commerce, ale przede wszystkim spojrzeć na e-handel kompleksowo, uwzględniając zarówno wiedzę i doświadczenia z zakresu zarządzania biznesem online, jak i pozyskiwania oraz obsługi klienta w sieci – wyjaśnia.
Już w październiku dowiedzą się tego słuchacze studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. Nowy kierunek jest skierowany zarówno do kierowników i dyrektorów działów handlowych, przedsiębiorców, którzy planują wykorzystać Internet jako kanał sprzedaży, specjalistów ds. marketingu i handlu, jak i twórców nowych przedsięwzięć e-biznesowych oraz wszystkich, którzy zamierzają wykorzystać potencjał sieci w takich obszarach, jak obsługa klienta, promocja sprzedaży, komunikowanie się z klientem, poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na rozwój swojej działalności handlowej, czy szeroko rozumiane wsparcie procesów biznesowych.
W programie, który powstał we współpracy z e-Commerce Polska, partnerem strategicznym studiów, przewidziano bloki tematyczne, w tym podstawy e-commerce, zarządzanie handlem elektronicznym (w tym zarządzanie projektami internetowymi, technologia w e-commerce, projektowanie i optymalizacja serwisów e-commerce, m-biznes, e-logistyka i prawno-finansowe aspekty handlu elektronicznego) oraz instrumenty promocji w handlu elektronicznym (m.in. performance marketing, zdobywanie klienta w handlu elektronicznym i social media w e-handlu).
Większość zajęć będzie miała formę ćwiczeniową i warsztatową. W ich trakcie słuchacze będą m.in. korzystali z narzędzi analitycznych oraz aplikacji online służących do projektowania i optymalizacji serwisów e-commerce, analityki webowej czy zarządzania sprzedażą w sieci.
Zajęcia poprowadzą zarówno praktycy z doświadczeniem w tworzeniu start-upów i projektów e-biznesowych, specjaliści ds. handlu elektronicznego, w tym eksperci z e-Commerce Polska, Divante, jak i naukowcy i konsultanci zajmujący się badaniami tego obszaru działań biznesowych, w tym prof. Dariusz Jemielniak, prof. Grzegorz Mazurek czy mgr Szymon Wierciński z Akademii Leona Koźmińskiego.
Program obejmuje dwa semestry. Studia ruszają w październiku 2013 roku. Informacje o rekrutacji znajdują się na stronie uczelni: http://www.ecommerce.kozminski.edu.pl.
Źródło: zespół biura e-Commerce Polska