E-commerce: jak kultura i rozrywka sprzedają się w sieci – raport
Bilety do teatru i na koncerty cieszą się największym powodzeniem wśród polskich internautów, wynika z najnowszego badania. Wybiera je nawet 43 proc. osób korzystających z wyszukiwarek wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych. Jedna wejściówka na taką imprezę kosztuje średnio 63 złote. Jednak rekordziści, za miejsca na najbardziej rozchwytywanych imprezach np. muzycznych, są w stanie zapłacić nawet 1500 złotych. W zdecydowanej większości bilety kupują kobiety, natomiast typowy nabywca ma od 35 do 55 lat.
Polacy chętnie korzystają z platform internetowych zbierających oferty w jednym miejscu, jak porównywarki cen produktów czy usług z danej branży. W sieci coraz częściej kupujemy też bilety oraz wejściówki na różnego rodzaju wydarzenia kulturalne i rozrywkowe. Według badania przeprowadzonego przez Tixar.pl, platformę pomagającą planować czas wolny, uwzględniając przy tym osobiste preferencje użytkownika, największym zainteresowaniem cieszą się obecnie bilety na koncerty. Wybiera je obecnie 43,23 proc. użytkowników serwisu.
Następne w kolejności są spektakle teatralne, które w październiku wybierało 41,31 proc. użytkowników. To więcej niż we wrześniu, gdyż na udział w takich wydarzeniach decydowało się wtedy 39,94 proc. kupujących. W internecie kupujemy również bilety na kabarety i to częściej niż do kina.
– Możliwość zaprezentowania użytkownikowi wielu ofert z różnymi wydarzeniami kulturalnymi w jednym miejscu pozwala mu łatwiej znaleźć coś ciekawego dla siebie. Widać to doskonale po rosnącej popularności spektakli teatralnych – mówi Bogdan Marszałek, dyrektor generalny w Tixar.pl.
Kto, kiedy i jak długo szuka?
Dużym zaskoczeniem jest ogromna przewaga kobiet kupujących bilety w sieci – 70 proc. Jak widać, to panie wykazują inicjatywę i organizują wieczorne wyjścia z domu oraz rozrywkę. – Wśród kupujących dominują osoby w wieku 35 – 44, ale także grupa 45 – 54 jest bardzo aktywna jeśli chodzi o internetowe zakupy biletów na eventy. Warto dodać, że taki zakup trwa około 2 minuty. Tylko tyle potrzeba na znalezienie interesującego wydarzenia i przejście do strony z płatnościami. Najczęściej takie transakcje dokonywane są między 10 rano a południem – informuje Bogdan Marszałek z Tixar.pl. Jak widać zakupy w sieci nie są już domeną ludzi młodych, którzy najszybciej adaptują nowe trendy i nowoczesne technologie.
Parami lub rodzinnie
Największą popularnością cieszą się wydarzenia dla par i te z kategorii „na wesoło”. Warto dodać, że chętnie wybierane są też imprezy dla dzieci oraz te, w których można uczestniczyć z najmłodszymi. W podziale na gatunki przedstawień najpopularniejsza jest komedia, choć dramat i musical są także często wybierane. Co ciekawe, wydarzeniem, które było hitem września była „Wielka Gala Disco Polo”, natomiast październik upłynął pod znakiem stand-upu.
Dzięki możliwości porównania i dopasowania ofert do swoich preferencji, Polacy coraz częściej odkrywają mniej popularne formy rozrywki, których wcześniej nie brali pod uwagę. To natomiast skutkuje większą popularnością spektakli teatralnych, a także kabaretów.
Źródło: Tixar.pl