Działamy konsekwentnie i długofalowo

Działamy konsekwentnie i długofalowo
Iwona Jarzębska. Fot. Bank Millennium
O historii Fundacji Banku Millennium, kluczowych obszarach działania, ale również strategicznych decyzjach i dostępności dla osób z różnymi potrzebami z prezeską Fundacji Iwoną Jarzębską rozmawiała Agnieszka Caryk-Biedrzycka.

Fundacja Banku Millennium świętuje w 2025 r. 35-lecie swojej działalności, to jedna z najdłużej działających fundacji bankowych. Od dekady jest pani jej prezeską. Jakie były przełomowe wydarzenia w historii organizacji?

– Fundacja istnieje prawie tak długo jak sam bank. Swoje działania koncentruje wokół edukacji finansowej, wsparcia kultury oraz idei wolontariatu pracowniczego. Edukacja finansowa skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Od początku swojej działalności Fundacja ze swoim programem dotarła do prawie 100 tys. dzieci. Ważnym momentem w historii był rok 2016, kiedy zdecydowaliśmy się stworzyć autorski program „Finansowy Elementarz”. Dokonaliśmy wtedy strategicznego wyboru grupy wiekowej, do której chcemy kierować program, czyli przedszkolaków, którzy już w tym wieku kształtują swoje nawyki.

Działalność Fundacji to także kultura. Od blisko czterech dekad Bank Millennium i Fundacja są aktywnymi mecenasami kultury – wspierają twórców i sztukę w wielu odsłonach i współdziałają z uznanymi instytucjami. Tegoroczną nowością jest współpraca z Galerią Narodową Zachęta. Przez rok będziemy przybliżali filmy o kulturze, a także prezentowali dzieła sztuki z magazynów galerii.

Trzeci obszar, istotny zarówno dla banku, jak i pracowników, to wolontariat, który z roku na rok angażuje coraz większą liczbę osób. W ub.r. ponad 200 wolontariuszy zaangażowało się w inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności.

Czy któryś z tych obszarów jest priorytetowy dla Fundacji?

– Każdy z nich ma swoją wagę i każdemu przyznałabym pierwsze miejsce. Okresowo szczególnie istotna była edukacja ekonomiczna, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 i trudności makroekonomiczno-gospodarczych. Kultura jest dla nas także ogromnie ważna, to przecież fundament społeczeństwa. Z kolei zaangażowanie pracowników w wolontariat pracowniczy niesie wiele dobra, zwłaszcza w lokalnych społecznościach.

W jakie projekty najchętniej angażują się pracownicy Banku Millennium w ramach wolontariatu? Jak bank wspiera ich w tych działaniach?

– Nasze doświadczenia pokazują, że ludzie lubią czynić dobro w lokalnych społecznościach. Korzystamy z tej wiedzy i dajemy naszym pracownikom bardzo dużą przestrzeń do podejmowania decyzji, kogo i w jaki sposób mogą wesprzeć. Wolontariat opiera się na systemie grantowym. Co roku każdy pracownik banku może zrealizować swój projekt od A do Z. Programy wolontariackie prowadzimy już blisko dekadę. Czasami wskazujemy temat przewodni. W roku wybuchu wojny w Ukrainie była to pomoc uchodźcom, wcześniej organizacjom i społecznościom, któ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK