Dostęp do bankowości elektronicznej wciąż zagrożony atakiem hakerów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.04.foto.024.400xWspółczesne media prześcigają się w ilości podawanych informacji. W tym zalewie trudno się zorientować, co jest rzeczywiście ważne, a co jedynie bezwartościową paplaniną. Tym większy zatem podziw budzić musi reakcja klientów banków na informacje o ujawnionych oszustwach lub potencjalnym zagrożeniu związanym z aktywnością cyberprzestępców.

Znakomitym przykładem mogą być ujawnione ostatnio problemy z domowymi routerami, które – jak się okazało – bez większych problemów umożliwiały przekierowywanie ruchu do spreparowanych stron www podszywających się m.in. pod strony bankowe, co – w zamyśle hakerów – miało umożliwić przechwytywanie haseł używanych przez klientów przy korzystaniu z usług bankowych. Tempo rozprzestrzeniania się informacji o tym zagrożeniu wśród użytkowników internetu było oszałamiające.

Cały artykuł „Bezpieczeństwo w instytucji finansowej: Czego oczekuję od banku?” znajdą Państwo w najnowszym numerze „Miesięcznika Finansowego Bank – 2014/04”

AC