„Dobry Start”: w lipcu wypłacono ponad 169,4 mln zł w ramach programu
„Samorządy, pomimo możliwości rozpatrzenia wniosków i wypłaty świadczenia dobry start do 30 września, jeszcze w lipcu rozpatrzyły prawie wszystkie złożone w tym okresie wnioski. Co ważne w ponad 1/3 przypadków wypłaciły pieniądze jeszcze w lipcu” – powiedziała Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej cytowana w komunikacie.
Z programu „Dobry Start” wypłacono w lipcu rodzinom ok. 565 tys. świadczeń.
Lawina wniosków składanych w bankowości elektronicznej
Przypomnijmy, że w pierwszych dniach sierpnia liczba wniosków o świadczenie z programu „Dobry Start” złożonych wyłącznie kanałem bankowym przekroczyła milion.
Wnioski o świadczenia z programu „Dobry start” można składać online poprzez jeden z trzech kanałów: ministerialny Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia, bankowość elektroniczną oraz Platformę Usług Elektronicznych ZUS.
Wnioski przyjmowane są również w tradycyjnej, papierowej wersji w urzędach miasta lub gminy czy też ośrodkach pomocy społecznej lub innych jednostkach organizacyjnych (np. centrum świadczeń) właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy. Wnioski można wysłać także pocztą.
Banki, które umożliwiają składanie wniosku o świadczenie dobry start (300+) przez swoje serwisy to:
- Alior Bank SA,
- Bank BGŻ BNP Paribas SA, (uruchomi kreator po 1 lipca)
- Bank Millennium SA,
- Bank Pekao SA,
- Bank Pocztowy SA,
- Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
- Credit Agricole Bank Polska SA,
- Getin Noble Bank SA,
- ING Bank Śląski SA,
- mBank SA,
- Nest Bank S.A.,
- PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
- SGB-Bank SA.
ISBnews/ZBP