Debiut Asseco w bankowym raporcie Forrestera

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

karta.platnicza.04.400x267Firma badawcza Forrester Research zebrała informacje o inwestycjach sektora finansowego w obszarze wymiany lub modernizacji głównych systemów bankowych. W 2013 roku zawarto na całym świecie rekordową liczbę 1600 takich kontraktów. Kilkanaście z nich realizują spółki z Grupy Asseco.

Analitycy Forrestera uwzględnili w badaniu 29 dostawców rozwiązań bankowych na całym świecie, w tym – po raz pierwszy – także Asseco. Wg raportu, w 2013 roku zawarto 1600 kontraktów dotyczących głównych platform bankowych. Dotychczas, tylko raz w historii badań prowadzonych przez Forrester Research liczba ta była większa. Uwaga banków koncentrowała się na kontraktach obejmujących poszerzenie funkcjonalności w już wykorzystywanych rozwiązaniach – zwłaszcza w obszarze relacji z klientami.

Ogólnoświatowe wnioski potwierdzają nasze obserwacje na polskim rynku. Banki, chcąc sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów prześcigają się w kreowaniu innowacyjnych metod obsługi. Dziś trendem jest tzw. bankowość omnikanałowa, czyli taka, która daje klientom możliwość skorzystania z pełnego wachlarza usług zarówno poprzez konwencjonalne, jak i nowe kanały. Smartphone, call center czy tradycyjne „okienko” powinny oferować klientowi takie same możliwości – powiedział Sławomir Ziajka, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju Produktów, Asseco Poland. – To prowadzi do scalenia tradycyjnych i cyfrowych kanałów sprzedaży – dodaje.

Z tegorocznego raportu wynika także, że dobre relacje z bankami były kluczowym czynnikiem sukcesu biznesowego dostawców IT. Bez zadowolenia z wcześniejszej współpracy poszerzanie zakresu dotychczasowych kontraktów i zwiększanie udziału w rynku nie byłoby możliwe.

Źródło: Asseco Poland