Debiut Allegro na GPW: spółka opublikowała prospekt emisyjny, cena za akcję od 35 do 43 zł

Debiut Allegro na GPW: spółka opublikowała prospekt emisyjny, cena za akcję od 35 do 43 zł
Fot. stock.adobe.com/monticellllo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Oferta publiczna Allegro. eu obejmować będzie 187.826.087 akcji, w tym 163.599.596 akcji istniejących.Przedział cenowy wynosi 35-43 zł - podała spółka w prospekcie. Wartość oferty Allegro to 6,574-8,076 mld zł.
.@Allegro_Group oczekuje debiutu na @GPW_WSExchange około 12 października #Allegro #giełda #GPW

Oferta akcji sprzedawanych przez obecnych akcjonariuszy może być zwiększona o dodatkowe 15 proc., co oznacza, że całość oferty, wraz z dodatkową pulą, może sięgnąć 216.000.000 akcji. Wówczas wartość oferty może sięgnąć maksymalnie 9,29 mld zł.

Book building odbędzie się od 22-28 września. Zapisy w transzy detalicznej będą prowadzone od 23-28 września.

Czytaj także: Allegro idzie na GPW: chce pozyskać ok. 1 mld zł z emisji nowych akcji w IPO na spłatę zadłużenia >>>

29 września (lub w zbliżonym terminie) ma nastąpić publikacja ceny ofertowej dla inwestorów detalicznych i dla inwestorów instytucjonalnych oraz ostatecznej liczby istniejących akcji sprzedawanych i nowych akcji sprzedawanych, które zostaną objęte ofertą.

Debiut Allegro na GPW około 12 października

Allegro oczekuje debiutu na GPW około 12 października. Spółka spodziewa się, że niezwłocznie po dopuszczeniu do obrotu, w wolnym obrocie (free float) znajdować się będzie co najmniej 18,26 proc. wyemitowanego kapitału zakładowego (zakładając brak realizacji opcji dodatkowego przydziału).

Czytaj także: Allegro, wzrost kursu podczas debiutu?

„Opublikowaliśmy prospekt, który jest kolejnym krokiem w procesie wejścia Allegro na GPW. Na przestrzeni lat udowodniliśmy, że potrafimy stworzyć i rozwijać wiodącą platformę dla kupujących i sprzedawców, zmieniając sposób, w jaki Polacy robią zakupy (…). Dostarczanie klientom jak najlepszego doświadczenia w handlu detalicznym pozostanie naszym najwyższym priorytetem jako spółki giełdowej. Nasze inwestycje w innowacyjność platformy przyczyniły się do utrzymania dwucyfrowego wzrostu przychodów i zysków, wspieranego przez dalsze przechodzenie handlu detalicznego do Internetu. Jesteśmy przekonani, że nasze osiągnięcia (…), dają nam świetne perspektywy długoterminowego wzrostu i wartości” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Allegro François Nuyts.

Akcje istniejące Allegro są sprzedawane przez spółki Cidinan S.a r.l., Permira VI Investment Platform Limited i Mepinan S.a r.l, a także grupę dyrektorów i członków kadry kierowniczej Allegro. 

Zysk netto Allegro w I półroczu 2020 r. wzrósł rdr do 289,7 mln zł

Zysk netto Allegro w I półroczu 2020 r. wzrósł rdr do 289,7 mln zł z 195,7 mln zł – podała spółka w prospekcie.

Skorygowana EBITDA Allegro w pierwszym półroczu 2020 r. wzrosła o 28 proc., do 808 mln zł z 631 mln zł.

Przychody netto grupy w pierwszym półroczu 2020 r. zwiększyły się o 50 proc. do 1,77 mld zł. 

Wydatki kapitałowe Allegro w 2021 r. wzrosną

Wydatki kapitałowe Allegro w 2020 roku wynieść mają 230-270 mln zł, w 2021 roku wzrosną do 425-475 mln zł, a w 2022 roku do 550-650 mln zł – poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

Allegro podało, że w 2019 roku i w pierwszej połowie 2020 roku nakłady inwestycyjne stanowiły odpowiednio 5,5 proc. i 6,7 proc. przychodów netto.

W perspektywie średnioterminowej grupa Allegro oczekuje, że wydatki te spadną do około 5 proc. rocznych przychodów netto.

Plany inwestycji Allegro dotyczą zwiększenia pojemności centrum dystrybucyjnego i rozbudowy systemu logistycznego. 

Allegro przewiduje średnioroczny wzrost przychodów netto w latach 2019-2021 o ok. 35 proc.

Allegro przewiduje średnioroczny wzrost przychodów netto w latach 2019-2021 o ok. 35 proc. – wynika z danych w prospekcie spółki.

Allegro podało również, że wzrost przychodów netto w średnim okresie ma być nieznacznie wyższy niż wzrost GMV.

Spółka przewiduje w średnim terminie, że wzrost skorygowanej EBITDA ma być zasadniczo zbliżony ze wzrostem GMV.

Sprzedaż GMV Allegro w 2019 roku wzrosła o 25,4 proc. do 22,8 mld zł. EBITDA zwiększyła się w ubiegłym roku o 18 proc. do 1,21 mld zł.

Przychody netto Allegro w 2019 roku zwiększyły się o 31 proc. do 2,39 mld zł.

GMV oznacza wartość sprzedaży, tj. łączną wartość brutto towarów i biletów sprzedanych na platformach allegro.plallegrolokalnie.pl i ebilet.pl (łącznie z podatkiem VAT).

Źródło: PAP BIZNES