CyberRescue dla klientów Banku Pekao ze wsparcie ekspertów 24/7
Bank Pekao systematycznie wdraża rozwiązania, które wspierają bezpieczeństwo klientów korzystających z bankowości elektronicznej, np. w ostatnich miesiącach ochronę behawioralną czy logowanie do serwisu Pekao24 tylko za pomocą aplikacji PeoPay.
CyberRescue – całodobowa ochrona w cyfrowym świecie
Tym razem bank bezpłatnie oferuje klientom usługę CyberRescue. Zapewnia ona wsparcie w sytuacjach zagrożeń w Internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości.
Dzięki CyberRescue klienci zyskują dostęp do ekspertów, którzy 24 godziny na dobę pomagają szybko i skutecznie reagować na zagrożenia, także te, które nie są związane z bankowością.
Udostępnienie usługi CyberRescue jest odpowiedzią na rosnące zagrożenia w cyfrowym świecie. Coraz częściej cyberprzestępcy wykorzystują zaawansowane metody socjotechniczne i techniczne, aby uzyskać dostęp do danych lub pieniędzy.
Bank Pekao, jako jeden z liderów innowacji w sektorze bankowym, konsekwentnie podnosi standardy bezpieczeństwa i łączy nowoczesne technologie z bezpośrednim wsparciem ekspertów. Konsekwentnie prowadzi działania edukacyjne na temat cyberbezpieczeństwa, aby klienci czuli się bezpiecznie podczas różnych aktywności w internecie, m.in. podczas korzystania z mediów społecznościowych czy poczty elektronicznej.
– CyberRescue to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się ryzyko w sieci. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie, korzystając z usług cyfrowych, dlatego oferujemy im realne wsparcie w sytuacjach kryzysowych.
Bezpieczeństwo to nie tylko technologie, ale także szybka reakcja i edukacja. CyberRescue pozwala nam być bliżej klientów w trudnych momentach, kiedy liczy się czas i skuteczność działania – powiedział Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.
Czytaj także: Klienci Banku Pekao mogą skorzystać z 10-proc. rabatu na bilety PLL LOT
Korzyści dla klientów korzystających z CyberRescue
Bank Pekao udostępnia CyberRescue bezpłatnie klientom indywidualnym. Usługę mogą aktywować w serwisie Pekao24, wchodząc w zakładkę Oferty i wnioski, a następnie e-Usługi.
Po aktywacji CyberRescue, w przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych czy innych zagrożeń, klienci mogą skontaktować się z zespołem CyberRescue, który doradzi, jak bezpiecznie postępować oraz poda szybkie i skuteczne wskazówki co zrobić, by zminimalizować ryzyko.
Klienci będą także otrzymywać cykliczne informacje na temat aktualnych zagrożeń w sieci, także wtedy, kiedy pojawią się sygnały, że cyberprzestępcy podszywają się pod Bank Pekao.
– Bank Pekao konsekwentnie podnosi standardy ochrony w kanałach cyfrowych. A nowa, bezpłatna usługa CyberRescue zapewnia klientom wsparcie ekspertów w sytuacjach zagrożeń online. To kolejny krok w strategii budowania zaufania i bezpieczeństwa w erze cyfrowej.
Udostępniliśmy już szereg rozwiązań chroniących klientów przed cyberzagrożeniami, m.in.: logowanie dwuskładnikowe, ochronę behawioralną, wizytówki potwierdzające tożsamość dzwoniącego pracownika czy możliwość szybkiego blokowania kanałów dostępu i kart w aplikacji mobilnej PeoPay i serwisie Pekao24 w przypadku podejrzenia oszustwa (tzw. panic button).
Dzięki tym działaniom Pekao konsekwentnie wzmacnia ochronę klientów w cyfrowym świecie – podkreślił Robert Mazur, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Banku Pekao S.A.
Nowa usługa dodana w portfolio Pekao
CyberRescue to także kolejna usługa dodana (VAS), która obok możliwości zakupu biletów parkingowych, miejskich, czy automatycznych opłat za przejazdy autostradami, pojawia się w bankowości elektronicznej banku.
Oprócz tego, że usługa jest bezpłatna, działa w całym cyfrowym świecie, czyli chroni nie tylko w Pekao oraz jest dostępna „od ręki” w serwisie internetowym Pekao24.
– Podobnie jak przy wdrażaniu do naszej bankowości elektronicznej poprzednich usług dodanych, współpracujemy ze sprawdzonym partnerem – firmą specjalizującą się w ochronie przed zagrożeniami online, której rozwiązania cieszą się uznaniem na rynku.
Dzięki temu nasi klienci zyskują dostęp do profesjonalnego wsparcia, które do tej pory było dostępne głównie w wyspecjalizowanych usługach bezpieczeństwa. Teraz – bez dodatkowych kosztów – mogą korzystać z ochrony, która wykracza poza bankowość i obejmuje cały cyfrowy świat.
Moment udostepnienia tej usługi klientom nie jest przypadkowy. Przed świętami w sieci jest gorąco – zakupy online, promocje, paczki, szybkie przelewy. To moment szczególnie wzmożonej aktywności przestępców Dzięki CyberRescue nasi klienci mogą czuć się bezpieczniej, bo mają u boku ekspertów, którzy reagują natychmiast, gdy coś pójdzie nie tak – dodaje Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A.
Więcej informacji o CyberRescue można znaleźć na stronie www.pekao.com.pl; www.pekao.com.pl/bezpieczenstwo/cyberrescue.