Comarch kwestionuje zasadność żądań Bank Pekao
Wezwanie dotyczy podpisanej w grudniu 2005 roku umowy z Bankiem Pekao. Zgodnie z pismem banku, Comarch nie dotrzymał zapisanych w umowie parametrów gwarantowanego poziomu świadczenia usług (Service Level Agreement). Comarch nadal świadczy usługi w ramach umowy zawartej z bankiem.
Zarząd Comarchu nie uznaje wezwania za zasadne, wskazując na brak podstaw faktycznych i prawnych do naliczenia takiej kary. Według dostawcy oprogramowania przekroczenie parametrów SLA wynika z przyczyn leżących po stronie banku, gdyż liczba transakcji przetwarzanych przez system Comarch Internet Banking wielokrotnie przekroczyła założenia określone w umowie, a inwestycje banku w rozbudowę i modernizację infrastruktury niezbędnej do właściwego funkcjonowania systemu informatycznego były niewystarczające. Znaczna część obecnie funkcjonującej infrastruktury dysponuje taką samą mocą obliczeniową jak w 2008 roku.
Według Comarchu bank był wielokrotnie informowany, że modernizacja infrastruktury i zwiększenie pierwotnych założeń wydajnościowych oraz rozbudowa systemu są niezbędne, aby dostosować go do ilości przeprowadzanych w nim transakcji.
Marcin Złoch