Comarch automatyzuje pracę sił sprzedaży UNIQA
Comarch zakończył sukcesem projekt wdrożenia w grupie UNIQA Polska nowej odsłony platformy internetowej wspierającej sprzedaż ubezpieczeń oraz obsługę posprzedażową.
– Wdrożenie nowego, poszerzonego internetowego rozwiązania dla sił sprzedaży przy współpracy z Comarch jest kolejnym krokiem w realizacji naszego celu, jakim jest supernowoczesny ubezpieczyciel. Sprzedaż produktów i usług ubezpieczeniowych spełniających oczekiwania naszych klientów wymaga zapewnienia maksymalnego komfortu naszym sprzedawcom w postaci efektywnych narzędzi informatycznych. Funkcjonalności dostarczone przez Comarch gwarantują naszym agentom, menadżerom i pracownikom call center optymalną jakość pracy, a naszym klientom obsługę na najwyższym poziomie. Dzięki niej możemy szybko i sprawnie obsługiwać klientów – podkreśla Jacek Szwankowski, kierownik projektu POS 2.0 w UNIQA.
– Nowa platforma internetowa zapewnia siłom sprzedaży UNIQA wygodę użytkowania nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również na urządzeniach mobilnych. Agregując wszystkie kluczowe informacje – pochodzące zarówno z systemu majątkowego, jak i życiowego, gwarantuje kompleksową i sprawną obsługę klienta w każdym momencie procesu ofertowania, wystawiania polisy oraz jej późniejszej obsługi. Współpracuje przy tym w ramach jednego ekosystemu z modułem Contact Center, a także z uniwersalnym Modułem Obiegu Zadań, ułatwiającym optymalizację procesów biznesowych w towarzystwie – mówi Tomasz Arciszewski, kierownik projektu i dyrektor centrum produkcyjnego Comarch.
Rozwiązanie zaproponowane i wdrożone przez Comarch udostępnia siłom sprzedaży UNIQA funkcjonalność obejmującą wszystkie najważniejsze obszary biznesowe, niezbędne w realizacji procesu sprzedażowego – pełny profil klienta, wielokanałową historię jego kontaktów z ubezpieczycielem, bieżącą informację o posiadanych polisach w zakresie ubezpieczeń majątkowych oraz na życie, aktualnym stanie obsługi zgłoszonych szkód i związanych z nimi płatnościach, jak również obsługę kampanii marketingowych. Ponadto zapewnia agentom sprawną analizę potrzeb klienta, dostęp do dokumentacji oraz szybkie przeprowadzenie procesu ofertowania i wystawienia polisy, oferując jednocześnie możliwość dokonania płatności online przez klienta lub automatyczne rozliczenie agenta z gotówki także w sposób elektroniczny.
Równie ważnymi elementami wdrożonego rozwiązania jest wsparcie procesów oceny ryzyka czy obsługa zgłoszeń szkodowych z wykorzystaniem modułu Contact Center. Nowa platforma standaryzuje i usprawnia przepływ informacji między pracownikami call center, back-office i siecią sprzedaży, skracając tym samym czas oczekiwania klienta na decyzje ubezpieczyciela.
Wdrożone rozwiązanie stanowi rozwinięcie koncepcji kompleksowego front-endu dla agentów ubezpieczeniowych – Comarch Insurance Agent Essentials, integrującego dane z kluczowych systemów istniejących w towarzystwie ubezpieczeniowym oraz automatyzującego jego najważniejsze procesy biznesowe.
Źródło: UNIQA